My Blog List

Thursday, January 14, 2021

START VAN HET NIEUWE JAAR. Voorbeelden workshop: VIS

Wanneer we, in deze eerste weken van januari, de berichten uit Nederland en de rest van de wereld horen zijn we dolgelukkig dat wij op ons
kleine stukje corona-vrije paradijs mogen wonen.
Geen afstand, geen mondkapjes en elkaar met een knuffel Gelukkig Nieuwjaar wensen zijn hier 
nog normale dingen.


Even een glimp van ons dagelijkse uitzicht.



Het heeft een poosje geduurd voordat ik mijn eerste blogpost van het jaar kon schrijven.
Dit heeft alles te maken met het thema Landen voor de FifteenbyFifteen club.
Ieder kiest een land waar vervolgens elke maand een sub-thema aan verbonden is.
Op dit moment kan ik nog niet vertellen welk land ik heb gekozen, maar wel dat ik behoorlijk buiten 
mijn comfort zone bezig ben. Hierboven een detail, meer mag ik niet laten zien.
Het is een uiterst tijdrovend werkje en ik hoop dat het me gaat lukken om het voor eind januari klaar te krijgen. 



Temeer daar er over twee weken weer een workshop gepland staat, waarvoor ik nog wat voorbeelden moet maken.
 Een klein canvas ingesmeerd met aangelengde gelmedium.....




..... en daaroverheen gescheurde repen zijdevloei en repen bijna fluoriserende witte organdie.
Dat laatste is op de foto moeilijk te zien. Maar het heeft een behoorlijke glans.




Nu komt de vis aan de beurt.
Die wordt met vliesofix op een dikke katoenen ondergrond geplakt.
De ondergrond is ook van vliesofix voorzien zodat de vis straks op het canvas kan worden gestreken.



Klaar om te worden uitgeknipt.



Tenslotte nog wat waterplanten en koraal toegevoegd en dan op naar de volgende vis.



Ook hiervoor eerst een patroontje gemaakt.



Alle patroondeeltjes zijn inmiddels op de oranje ondergrond gestreken.



Begin december had ik dit canvasje al gemaakt.
De vis zit nog niet vast en ik denk erover om eerst nog een andere te maken.
Ik ben nl. niet echt gelukkig met het resultaat.
A.s. zondag wordt de workshop aangekondigd, dus ik moet nog even hard aan het werk.
 

3 comments:

  1. Wat jaloers wordt ik, gewoon knuffelen en geen mondkapje.
    Tja wij gaan hier verder in het nieuwe normaal!
    Maar wat een leuke vissen zijn het. en spannend wat je voor het eind van de maand gaat laten zien voor 15x15

    ReplyDelete
  2. Je mag je zeker gelukkig prijzen , zo te wonen zonder corona toestanden! En dan nog op zo'n mooie plek!
    Lijkt me weer een een bijzondere workshop met de leuke vissen, en ik ben benieuwd wat je maakt voor 15x 15 ? Succes !

    ReplyDelete
  3. Heerlijk, om niet constant te moeten opletten of je wel genoeg afstand bewaart.....voor de rest doen we hier wel voorzichtig, vooral nu met het nieuwe virus. De workshop gaat ongetwijfeld weer een succes worden...

    ReplyDelete