My Blog List

Tuesday, April 13, 2021

WERK IN UITVOERING

Het heeft even geduurd voordat ik weer aan een nieuwe blogpost toe was.
Onze zoon heeft hier een aantal weken gelogeerd en we hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen veel te wandelen en in zee te zwemmen. 
Nu hij vertrokken is, wordt het tijd dat ik weer aan het werk ga.
Al een poosje geleden heb ik me aangemeld om bij de SAQA afdeling Europa & Midden Oosten mee te doen met het thema: Orient-express.
Het is de bedoeling dat elke deelnemer een paneel maakt dat op de een of andere manier gerelateerd is aan de Oriƫnt-express.
 Gied en ik hebben dit traject in 2010 met de trein gedaan en we waren toen vooral onder de indruk van het vele verval rondom de stations in RoemeniĆ«. Ik wil eens kijken of ik daar wat mee kan doen.


Hier wat foto's die ik indertijd heb gemaakt en die als inspiratie gaan dienen.





Dit oude treinstel sprak vooral tot mijn verbeelding.



Een snelle schets....




....en dan ga ik proberen of ik, met papier laminatie, de fotokopie met gel medium op organza kan overbrengen.




Het is gelukt.



Voor de ondergrond verf ik over een geroeste lap met bruine acrylverf.




De lijnen worden doorgestikt....



.... en met de soldeerbout brand ik een deel van de organza weg....


.. waarna ik met acrylic wax alles enigszins vastzet.



Om het op een treinwagon te laten lijken moeten er toch echt wielen onder.
Ik loop een beetje vast dus ga eerst de lucht maar eens verven.



Het moet een zonsondergang worden....



.... die even mag drogen.



De onderliggende lap komt vast weer eens van pas.



Het duurt even voordat ik verder kan want een deel van mijn atelier moet opnieuw worden geschilderd en 
dit betekent heel veel van de muren halen en opruimen.

Intussen is er, in het kader van het Toast & Textiles programma, vraag naar de workshop: Graffity -muur, 
die ik al enkele keren eerder heb gegeven.




Er moeten nieuwe lappen worden geroest.
Met sjablonen smeer ik acrylic wax op de lappen, die ik daarna met roestpoeder bestrooi.



Ook bubbeltjesplastic geeft mooi resultaat.
Dan mag het, bespoten met een mengsel van half azijn en half water, een nachtje in plastic broeien.



De volgende dag kan alles worden uitgespoeld en gestreken...



... met dit als resultaat.


Er komt nog aardig wat meer voorbereiding aan te pas, dus ik ga snel verder.





 

1 comment:

  1. Prachtige effecten met de foto prints op organza , door de gelmedium al een oud effect verkregen! En wat een klus weer het voorbereiden van de workshop. Succes!

    ReplyDelete