My Blog List

Tuesday, May 10, 2011

KUNA-GIRLS


On May 10, 2011, at 8:12 AM, elisabeth mommers wrote


Gisteren had ik onder de foto met o.a. de blauw-witte tas  al geschreven dat deze mola  van een schooluniform van een van de meisjes van Nalunaga was.
Enkele jaren geleden was ik verbaasd, dat me plotseling met de regelmaat van de klok, kleine blauw-witte mola blouses te koop werden aangeboden.
Het mysterie werd bij een volgend bezoek opgelost toen ik langs het schooltje liep en twee meisjes naar buiten zag komen in deze blauw-witte blouses.
Hun moeder vertelde me later dat het sinds enige jaren toegestaan was om op dinsdag en donderdag in mola-blouse op school te komen, maar deze moest dan de kleuren van het schooluniform hebben. De meisjes wilden wel komen poseren vertelde ze. Ze weten dat ik een volgende keer de foto's voor hun meebreng, dus willen ze altijd graag op de foto. Op andere eilanden verbergen de vrouwen hun hoofd altijd meteen achter een hoofddoek wanneer ze een camera zien verschijnen.


Inmiddels nog hard aan het werk om liggende opdrachten af te werken voordat ik naar de San Blas-eilanden vertrek. Hier nog een zojuist klaargekomen Saba landschap. Ik had nog een zelfgeverfde katoenen lap voor de lucht  en ben van daaruit verder gaan werken.
afmeting 30x40.







No comments:

Post a Comment