My Blog List

Monday, October 27, 2014

NOG MEER VISSEN

De twee vissen canvasjes waar ik tijdens de storm aan was begonnen moesten toch maar eens worden afgemaakt. Een prima werkje voor 's avonds bij de t.v.
Nadat ze allebei waren voorzien van met gouddraad geborduurde schubben vond ik toch dat de achtergrond ook wat nodig had. Die dus geborduurd met een strooimotief in gemêleerd garen.


Het eindresultaat.


en een detail.
Aangezien het moeilijk is om goed af te hechten, heb ik de achterkant van het canvas voor alle zekerheid met gel medium bestreken. Nu zitten de eindjes tenminste stevig vastgeplakt.


Intussen had de eigenaar van de galerie gevraagd om één van de vissen van mijn vierluik ingelijst te mogen ophangen.

Dat betekende echter dat ik mijn vierluik moest aanvullen.  Ik wilde toch weer een nieuwe achtergrond  verzinnen.



Lutrador geverfd in wat metallic kleuren en er een "seafan" uitgeknipt en op de naaimachine met heel veel kleine steekjes een koraalgestruktuur 
ingemaakt.


Hij viel echter teveel weg in de achtergrond. Daarom er uiteindelijk met lichtbeige metallic paintstick overheen gewreven.



 Nog wat bekerkoraal op de bodem geschilderd
en geaccentueerd met "threadpainting"




Tenslotte de paintstick ook over het quiltwerk van de achtergrond gewreven.
Het is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had, maar ik laat het hier toch maar bij.

September en Oktober waren mijn vissenmaanden. Ben nog even aan het proberen of ik iets "visserigs" met mijn roestlappen kan doen en dan wordt het tijd om landschappen te maken, zodat er wat variëteit is op de expositie in december.
Bovendien is daar is toch de meeste vraag naar.

Intussen zit ik te wachten op de in Nederland bestelde tyvek, zodat ik aan het thema WEG (Road) kan beginnen voor de 15 x 15 club. Over een maand moet dat af zijn.
Kortom, maar weer snel aan het werk.

6 comments:

  1. Heerlijk bezig, leuk om alle stappen te zien die je zet!

    ReplyDelete
  2. Two more marvellous fish! Splitting one over 2 canvases is a unique idea, and I love the fabric incorporated into the eye area of the second fish. Wonderful!

    ReplyDelete
  3. Je vissen worden een mooie serie!

    ReplyDelete
  4. Mooi geworden deze vis! Knap dat je dat iedere keer maar kan bedenken.
    Die meisjes zijn ook heerlijk bezig met stempelen, leuk die creativiteit.

    ReplyDelete
  5. Een prachtvis, wordt een zeer mooie serie! Fijn, dat je zo regelmatig kunt verkopen!

    ReplyDelete
  6. Een succes vis. Fijn dat je de werkwijze zo goed beschrijft, ik leer daar weer van.

    ReplyDelete