My Blog List

Saturday, September 14, 2019

ART ON THE I- PAD: Susie Monday

Al een hele poos ben ik in het bezit van een I-pad Pro met Apple-pencil.
Ik gebruik de I-pad erg veel, maar het tekenen erop liet toch wel te wensen over.
Steeds meer lees ik dat men er ontwerpen op maakt en zelfs 
David Hockney maakt nu kunst op de I-pad.
Toen ik een online cursus van 7 weken: Art on the I-pad van Susie Monday, voorbij zag komen, was de tijd kennelijk rijp om me er eens wat meer in te gaan verdiepen. 


De eerste opdracht was een bewerkte selfie.
Hier heb ik de app Pixlr gebruikt....


... en ook deze selfie collage is o.a. met Pixrl gemaakt.


Daarna ben ik met onze "Poor man's orchid" aan de gang gegaan.
Ik heb hiervoor diverse, in de workshop aangeraden, apps gebruikt:
o.a. Instatoon, Imaengine en Aerograph.
Hieronder wat bewerkingen.












Deze is volgens mij best de moeite om eens in stof uit te voeren.



Het onlangs voor de FifteenbyFifteen groep gemaakt quiltje: Blooming,  was de inspiratie voor 
bovenstaande collage.


Daarvan vond ik deze er wel erg uitspringen.


Inmiddels zijn we bij het zelf tekenen aanbeland.



Intussen ben ik ook druk met het quilten van mijn Onderwater quilt.
Hiervan heb ik twee foto's over elkaar gebruikt voor deze bijna abstracte weergave.



Wat detail opnames  van het quiltwerk



Er zit zelfs een kwal tussen.
Ik hoop nu toch eindelijk binnenkort het eindresultaat te kunnen laten zien.
Ben hier al vanaf januari mee bezig.



's Avonds is het, tijdens "happy hour" op de porch, met een glaasje wijn genieten van de prachtige 
zonsondergangen.


Nu maar hopen dat we gespaard blijven van orkaan geweld....


... er zit van alles te broeden op de oceaan, maar voorlopig is er nog niks wat al een gevaar betekent.
We blijven in deze tijd van het jaar echter op onze hoede.


7 comments:

  1. Met ontzag heb ik gekeken naar alle mogelijkheden op de I-pad.
    Voor mij een straatje te ver, maar ik kijk uit wat jij daar mee gaat doen.
    Ik hoop dat jullie verschoond blijven van het orkaangeweld.
    Hartelijke groet.

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke bewerkingen Els, geeft veel quilt inspiratie volgens mij. Je bent weer goed bezig en dat dagelijks afsluiten met zulke uitzichten, heerlijk!

    ReplyDelete
  3. Wat leuk en wat een mooie resultaten. Je maakt me erg nieuwsgierig

    ReplyDelete
  4. Geweldig, om zo te kunnen tekenen! Ik zie dat er veel hulpmiddelen zijn op de iPad pro! Je quiltje komt zeker een keer af! Schitterend de zonsondergangen, nu maar hopen dat de orkanen jullie eiland overslaan dit jaar?

    ReplyDelete
  5. Wat weer een werklust en misschien moet ik mij ook eens in het tekenen met de Pro verdiepen. Je blog is heel aanstekelijk Els.

    ReplyDelete