My Blog List

Saturday, November 30, 2019

MUZIEK : Fifteen by Fifteen

Het is al even af, maar ik mag het nu pas laten zien. 
Vandaag zijn alle inzendingen van het thema muziek weer te vinden op:

Wanneer ik in mijn atelier aan het werk ben luister ik graag en vaak naar muziek en mijn voorkeur gaat vooral uit naar strijkinstrumenten.
Wat afbeeldingen van een viool en verschillende gitaren gezocht...



.... en nagetekend in mijn schetsboek.


Nu heb ik tenminste wat patroontjes.



De bedoeling was om met lutrador en transferverf te werken.
Daarom eerst wat papier met transferverf beschilderd.....


........ en tussen bakpapier op lutrador gestreken.



Zo ziet het er tenslotte uit.


Patroon erop....


.. en één van de resultaten.


Nog wat pianotoetsen erbij....


... en naar een goede vlakverdeling zoeken.


Het begint erop te lijken.



De toetsen op witte katoen geschilderd en genaaid.
In mijn voorraad vind ik nog wat stof met muzieknoten.
Dat kan mooi als tegenwicht dienen voor de wit/zwarte toetsen.


Nog wat silhouetjes gekopieerd en op stof geverfd.



Even zoeken waar ik die wil hebben.


Alles zit inmiddels vast.


Snaren erop genaaid.... 



.. en dan kan het quilten beginnen.



Uiteindelijk resultaat.
15"x 15"
38 x 38 cm.

4 comments:

  1. wauw, wat een mooie uitwerking.

    ReplyDelete
  2. Prachtig zeg! Mooi al die verschillende bewerkingen. Weer wat ideetjes opgedaan!
    Dankje wel!

    ReplyDelete
  3. Mooi om het ontstaan te zien, prachtig werk Els!

    ReplyDelete
  4. Al de engelse versie gezien. Maar leuk nu de msking of zo uitgebreid te lezen .

    ReplyDelete