My Blog List

Sunday, October 6, 2024

SPELEN MET DE GELLI PLATE

Voor ons vertrek naar Nederland was ik al eens bezig geweest met mijn gelli-plate, waarvan resultaten te zien zijn op mijn blogpost van 27 juni.
Nu me toch weer eens op You-tube verdiept in wat filmpjes en kwam er een tegen waarop lijnen met een Sharpie stift werden gebruikt als ondergrond. 



Het leverde dit resultaat op.


Met een klein passepartout even wat mooie stukjes gezocht.



Ook met deze ben ik blij, maar laat de afdruk voorlopig toch maar even heel.



Bij een volgende afdruk bleef er toch wat verf op de plaat achter, vandaar de witte stukken.


En bij deze ook al.




Deze lukte beter....


... en ook hier weer een mooi detail.



Op zwart papier komt het toch niet zo goed over.
Maar mischien als ondergrond in mijn schetsboek nog goed te gebruiken.

 

Vervolgens zie ik een filmpje waar je met twee bladen papier aan het werk gaat.
Een voor de originele en de andere voor de ghostafdruk.
Allebei de papieren met tape op mijn tafel vastgeplakt, zodat ze niet verschuiven bij de verschillende afdrukken.


Links het origineel en rechts de ghost afdrukken.



Mijn tafel begint aardig vol te raken.



Even een wat eenvoudiger afdruk.....



.... en dan wil ik dezelfde techniek met stof proberen.



Ook de ghost afdruk levert niet veel op.



 Zelfs met een ander sjabloon erover heen ben ik niet enthousiast.


De ghost afdruk op papier is veel mooier.



Dan maar eens een ander sjabloon proberen over de eerste textielafdruk....


 
en de ghost op papier.



Ik kan niet stoppen. Nog een stofafdruk.....



,,, en een op papier.


En de laatste ghost.



In mijn schetsboek verwerk ik er een die ik o.a. met Sharpie pen heb gemaakt....



....en nog eentje van de sessie van juni.

Nu snel alles opruimen en eindelijk aan de slag met de aan de galerie beloofde Sabaanse landschappen.
Over een kleine maand begint immers langzamerhand het toeristenseizoen weer.

2 comments:

  1. Heerlijk is dat he, spelen met de gelliplate. Er zitten pareltjes tussen.

    ReplyDelete
  2. Bijzonder toch om zo met gelliplate te werken! Het leukt niet altijd goed, maar het blijft leuk om te experimenteren. Mooie afdrukken zitten erbij!

    ReplyDelete