My Blog List

Friday, December 6, 2019

TYVEK TULP klaar.

Inmiddels is mijn tweede tulp klaar.
Het heeft nog wel even wat voeten in de aarde voordat het zover is.


Ik kan nu aan de knop beginnen....



... maar als ik het witte papier opzij buig zie ik dat 
de geroeste lap veel te donker is om als achtergrond te gebruiken. 


Eens even wat andere mogelijkheden erachter proberen...



.....maar het is nou niet direct het stof wat ik als achtergrond wil.



Eerst maar eens insmeren met wat gesso om de roest te bedekken.



Daar mag nog wel een laagje overheen.



Diverse kleuren acryl verf gemengd met textiel medium....



... geeft uiteindelijk dit resultaat.
Nu kan ik voorzichtig alle stukjes vastplakken...



... om daarna een gevecht met de naaimachine aan te gaan 
om alles met een kleine festonsteek met doorzichtig nylongaren vast te zetten.


Nog even een detail van de knop van de tulp.
Ik ben wel erg tevreden met de textuur van het tyvek.


Maar vind de achtergrond nog niet naar mijn zin.
In mijn vroegere cadeauwinkel stuit ik onverwacht op crèmekleurig creaweb 
en dat is precies wat ik nodig heb.
Ik zet het vast rond de tulp.



In eerste instantie quilt ik er omheen  met de hand...


... maar besluit daarna toch tot machinale echoquilting. 



Met dit als uiteindelijk resultaat.
Ook deze is nog niet afgewerkt.
Ik wil nog een derde maken en dan ervoor zorgen dat alle 
drie de tulpen eenzelfde afmeting hebben



Intussen zijn we op Thanksgiving diner bij vrienden 
uitgenodigd en krijgen daar een telefoontje dat er een auto 
op het dak van ons logeerverblijf ligt.
Iemand is bij het naar beneden rijden van de heuvel 
door de remmen gegaan en heeft in onze bocht bij willen sturen 
om niet een zekere dood tegemoet te gaan.


Hij ligt inmiddels in het ziekenhuis in St. Maarten en heeft het er redelijk goed afgebracht.
Maar de auto moest wel gestabiliseerd worden zodat hij niet verder zou zakken.....


... voordat hij de volgende dag kon worden weg getakeld.

Het zal nog wel even duren voordat ons dak gerepareerd kan worden.

3 comments:

  1. Wat een prachtige tulp Els en wat een schrik van de auto op het dak....

    ReplyDelete
  2. Mooie tulp een behoorlijk contrast met de crash

    ReplyDelete
  3. Ook weer een fraaie tulp! Door heel andere kleuren lijkt het een totaal andere tulp.
    Maar wat een toestand , een auto op je dak!hopelijk komt het in orde?

    ReplyDelete