My Blog List

Thursday, June 28, 2012

DISCHARGE PASTA

Aangezien ik in mijn quilt ook tekst wilde gebruiken, maar eens aan de slag met textielmarkers. Daar werd ik toch niet echt blij van.
Plotseling realiseerde ik me dat ik een paar weken geleden een potje discharge pasta had binnengekregen. Eens kijken hoe dat zou uitpakken.
Het is een dunne witte substantie, die maar moeilijk met een penseel is op te brengen. Bovendien droogt het zo snel dat je amper ziet wat je doet.
Maar het resultaat komt zodra je er een superhete strijkbout opzet. Wel even volhouden tot alle letters naar boven komen. Het lijkt bijna of je met batikwas aan de gang bent geweest.
Ik vond het ook wel verrassend dat het niet helemaal gebleekt overkomt, maar dat er zelfs wat geel doorheen schijnt.



Het werd tijd om het ontwerp voor de quilt in te sturen maar ik kwam er nog steeds niet helemaal uit. Tenslotte maar wat vormen uit papier geknipt en turquoise geverfd. Wat geverfde lappen voor de achtergrond opgespeld en maar schuiven. Aan de rechter- en bovenkant denk ik erover om met het "flying geese" patroon een rand te maken in paars en fuchsia voor het complementaire en "value" contrast. Het is nog maar een hele simpele start, maar het begin is er.


Naast mijn atelier staat inmiddels de poorman's orchid boom (arme lui's orchidee) prachtig in bloei en dat wilde ik jullie toch niet onthouden.


No comments:

Post a Comment