My Blog List

Saturday, September 15, 2012

Alle mola's zijn inmiddels gewassen, gesorteerd en geprijsd. Intussen al gestart aan een tafelloper met Guna-applicaties om volgende week mee naar St. Maarten te nemen, maar eerst nog wat andere dingen tussendoor.
Ik had nog steeds een lapje liggen waarop ik met vliesofix geverfde vrouwtjes had gestreken en vervolgens wilde proberen hoe de combinatie met paintstick zou zijn. Dus een sjabloontje geknipt en met paars aan de gang gegaan. Ik wilde een soort overlapping creeëren, maar ben niet enthousiast over het resultaat. Wel over de combinatie met de paintstick. Het geeft een natuurlijke overgang. Voorlopig maar even laten rusten.


Voor de cursus moesten de met tule bedekte vazen weer worden opgepakt en van een "outline" worden voorzien. Wat knoopjessteken en rijgsteekjes waren vrij snel gemaakt en daarna nog wat quiltwerk in de achtergrond. Met gouddraad echo-lijnen en met blauw metallic een free motion ontwerp dat ik nog eens wilde proberen.



Daarna met de hand en gemeleerd garen wat strooisteekjes rond de vazen. Ik blijf het maar saai vinden, maar ja niet alle opdrachten hoeven leuk gevonden te worden. Dit verdwijnt gewoon in de la met proefjes.




3 comments:

  1. Soms is het ook goed om te zien wat je niet zelf mooi vindt.

    ReplyDelete
  2. Inderdaad Christiina. Ook van mislukkingen leer je immers

    ReplyDelete
  3. Door steeds te experimenteren komen er ook goede resultaten en ideëen. Toch vind ik dit helemaal niet zo gek!
    Misschien kun je van alle profjes een soort boek maken?

    ReplyDelete