My Blog List

Thursday, October 11, 2012

COLLAGE en STOFKRALEN

In de aanloop naar het ontwerp van de nieuwe quilt zijn er eerst wat "opwarm" oefeningen.

Er moeten wat kleine collages gemaakt worden in het schetsboek aan de hand van compositieregels.
Twee heb ik er inmiddels klaar.
Aangezien mijn thema Afrika is, zijn het kleurgebruik en de afbeeldingen daaraan aangepast.
In de tweede collage heb ik diagonaal een stukje slangenhuid geplakt.
Slangenhuiden zijn hier regelmatig in de stenen muren te vinden wanneer een slang zijn oude huid heeft afgestroopt door langs die muur te schuren.
De lijnen heb ik met plak getrokken en bestrooid met origineel zand dat ik vorig jaar uit Chili heb meegenomen van de plaats waar we de prachtige "rockart" hebben bewonderd. Aangezien dit soort rotstekeningen ook in Afrika voorkomen vond ik dit zand daar bij passen.
Hierna nog twee collages te gaan, dus wordt vervolgd..




Voor het "storyboard", dat ik helaas niet kan laten zien i.v.m de copy-right plaatjes, heb ik Afrikaanse kralen gemaakt van stof en "boombast" papier. Deze aan de boven- en onderkant van de bladzijden van het schetsboek bevestigd.
Ik denk erover zoiets in mijn quilt te verwerken. Maar alle ideeën zijn nog vaag.






5 comments:

  1. Wat een goeie ideeen zeg. Ik vind ze nu al prachtig. En slangenhuid....dat hebben wij (gelukkig) hier niet.

    ReplyDelete
  2. Een heel bijzonder ontwerp! Goed voorbereid met prachtige ideetjes en materialen, zoals de slangenhuid. Toch fijn,dat we die hier niet hebben! Maar dat is natuurlijk een kwestie van wennen?

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie collages heb je gemaakt! Nog nooit gemaakt, dus dat moet ook op mijn "to-do"-lijstje...

    ReplyDelete
  4. Een goede voorbereiding is al het halve werk. Nadien heb ik mijn "voorproefjes" nog kunnen gebruiken in een ander werk.

    ReplyDelete
  5. Als dit de opwarmronde nog maar is wacht ons nog veel moois.

    ReplyDelete