My Blog List

Tuesday, October 30, 2012

MISLUKT

Op het blog van Ann van Herle: "Stuk voor stuk" zag ik afgelopen week de techniek: Drukken met zilverpapier. Ik herinnerde me dat ik deze techniek heeeeeeeel veel jaren geleden ooit eens met leerlingen had gedaan. Aangezien ik, in verband met mijn vertrek morgen, niet aan iets nieuws wilde beginnen dit nog maar eens uitgeprobeerd. 
 Wat kraaltjes op een blokje hout geplakt en dit met alluminiumfolie bedekt. Goed aangedrukt en voorzichtig verf erop gesmeerd. 
Wie weet zou dit te gebruiken zijn voor een van de randen van de nieuwe quilt.










Helaas het leek nergens naar.


Wat een geknoei!!!

Dan maar eens proberen zonder folie.



Iets minder geknoei maar enthousiast kan ik er niet van worden.

Toch wilde ik het nog niet opgeven, dus buiten wat groen geplukt en op een stukje karton geplakt.
Ook hier weer aluminium folie over gedaan 





Eerste afdruk





Vond het een beetje vaag, dus er nog maar een keer overheen gedrukt



Kan er toch niet echt mee uit de voeten. Tenslotte op het restantje verf maar een lapje gelegd.
 Misschien ben ik daar nog wel het meest blij mee.




En nu gaan pakken:  Houston here I come!

5 comments:

  1. Het zilverpapier zit veel te strak over je objecten. Je moet echt met je vinger het zilverpapier in elk gaatje en randje drukken. Voor je een echte goede eerste druk hebt moet je er zeker tien hebben gedaan en veel druk uitoefenen. Daarom gebruik ik een deegrol( kan ook met een glazen fles)Hopelijk de volgende keer meer succes

    ReplyDelete
  2. Het is toch best leuk geworden. Volgende keer beter.

    In ieder geval ontzettend veel plezier in houston.

    ReplyDelete
  3. Ik vind die zonder zilverpapier wel grappig.

    ReplyDelete
  4. En misschien niet op een stukje hout plakken maar op een karton? Dan is het misschien minder stijf en kun je het nog aanduwen. Ik ga het straks ook eens even proberen. In elk geval heel veel plezier in Houston, grote bofferd!

    ReplyDelete
  5. Helemaal nit zo gek. Zeker niet die met de takjes en de monoprint vind ik ook heel geslaagd!
    Fijn verblijf in Houston!

    ReplyDelete