My Blog List

Tuesday, April 2, 2013

GATHERING

31 Maart was het "Reveal-day", de dag waarop alle deelnemers aan onze 15 x 15 groep hun quiltje voor het thema Gathering (verzamelen of bijeenkomen), tegelijktijdig op het internet zetten.
Voor mijn vertrek naar Nederland had ik hard gewerkt om het klaar te krijgen zodat ik het op tijd kon plaatsen. 
Ik wilde onze groep verbeelden, die bestaat uit mensen van over de hele wereld. Ik zie ons als kleurrijke mensen die allemaal op een verschillende manier werken. Daarom koos ik voor elk figuur een verschillende techniek. 
De achtergrond is een lap stof die met een sjabloon en drie verschillende kleuren goudverf gestempeld is.
De simpele, abstracte, mensvormen, zijn uitgewerkt in o.a.
-beschilderd tyvek
-zijde met texture magic en shiva stick
-verschillende handgeverfde stoffen
-gemarmerde stof
-organza.
De figuren zijn vastgenaaid met een machinale knoopsgatensteek met gouddraad.
Aangezien er nog een schaduwgroep bestaat ( er waren in eerste instantie teveel aanmeldingen)
heb ik deze verbeeld door 3 kleine figuurtjes van shiva en geverfde vliesofix in de rechter bovenhoek vast te zetten.
De weg, die ons met elkaar verbindt, is van organza omzoomd door met de hand vastgenaaid gouddraad.





Op dit detail is te zien dat ik met de hand nog wat schaduw heb aangebracht in de figuren en verder machinale rondjes  met metalic gouddraad op de weg en onder de figuren.
De achtergrond is met zwart doorgequilt in de zwarte lijnen.

Als je geïnteresseerd bent in de andere inzendingen dan kun je deze vinden onder:
http://fifteenquilts.com





Bij thuiskomst bleek mijn tweede boek met de verzamelde blogs van 2012 binnen te zijn gekomen.
Ook hier ben ik weer erg blij mee.



 Bovendien nog wat nieuwe lapjes, garens en het boek Skyquilts.
Daar wil ik snel mee aan de gang want het het geeft een erg duidelijke beschrijving hoe je mooie luchten kunt verven. 
Deze luchten zijn precies wat ik nodig heb wanneer ik verder wil experimenteren met hetgeen we geleerd hebben op de workshop van Susan Dahlberg.




6 comments:

  1. Erg mooi uitgevoerd Els. Ik heb de anderen ook bekeken.

    ReplyDelete
  2. Heel mooi je themaquiltje, de figuren zij erg leuk uitgevoerd! Leuk je blogberichten in een boek. En je zult zeker veel plezier hebben van het boek Skyquilts!

    ReplyDelete
  3. Wat een mooi werk Els, het vertelt het verhaal. Naar je skys ga ik uitkijken want daarmee experimenteren staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje!

    ReplyDelete
  4. Sorry, ik loop erg achter met blogs lezen. dus nu allemaal maar in 1 x gelezen. Geweldig he wanneer je medebloggers kunt ontmoeten. In jouw geval nog unieker. Jouw werkstuk voor jullie groep is prachtig geworden. Ik vind het zo knap als je zo'n thema om kunt zetten in zoiets moois.

    ReplyDelete