My Blog List

Wednesday, August 21, 2013

CHIFFON

Na mijn grote wandkleed is het nu even tijd voor wat anders. 
Het werken met chiffon volgens de methode van Susan Dahlberg vond ik toch wel erg leuk om te doen en voor herhaling vatbaar.
Er lag nog een mooie zelfgeverfde pastellap die hiervoor prima te gebruiken was.
Een stevige lap katoen erachter, chiffon eroverheen en de hele lap meanderen.






Onze galerie heeft graag werk met een Sabaans tintje, dus vooruit onze berg er maar weer op. met behulp van heel klein geknipte stukjes blauwe chiffon.
Daarna de zee op dezelfde manier en iedere keer weer vastzetten met een groter stuk chiffon eroverheen.



Tsja en toen kwam er een probleem om de hoek kijken. Ik had indertijd toch te weinig chiffon gekocht en zat nu zonder bruin. 
Gelukkig was een buurvrouwtje in haar kast gedoken, toen ik haar vertelde dat ik deze workshop had gedaan.  Ze kwam met allerlei sjaaltjes tevoorschijn.
Een ervan kon prima voor de boomstammen worden gebruikt.
(Herken je het nog Hennie?)




Vastnaaien en meteen al wat takken aanbrengen.
Intussen ook een groene turkoois ondergrond aangebracht.


Tsja en dan mogen de huisjes toch niet ontbreken.
Zwart en donkergroen chiffon onder de bomen en voor de ondergrond een stukje lichtgroen batikstof ook weer bedekt met groen.




 Tot slot nog een boom op de voorgrond.


Dat wordt vandaag heel veel kleine stukjes mouliné-garen knippen om de bomen van bladeren te voorzien en de ondergrond van bougainvillea.
Daarna nog een beslissing nemen hoe ik de rand af ga werken.



5 comments:

  1. Zo mooi diffuus wordt het met chiffon! Weer een prachtig Saba werk!

    ReplyDelete
  2. Je gaat als een speer! Erg leuk, ik denk dat ik het ook eens ga proberen op die manier.

    ReplyDelete
  3. Jij kan echt toveren met stof!!!!

    ReplyDelete
  4. Prachtig. Maar waarom ga je de bladeren niet met de machine doen?

    ReplyDelete