My Blog List

Thursday, November 14, 2013

SCHILDEREN AAN DE COVE BAY

Zoals ik al eerder heb geschreven geniet ik ongelooflijk van de dinsdagochtend wanneer we met een aantal mensen gaan schilderen en zwemmen bij de Cove Bay.
Hoewel het wonen op een heel klein tropisch eiland af en toe ook wel wat nadelen heeft, besef ik me maar al te goed wat een voorrecht het is om in dit klimaat en deze omgeving te mogen leven.


Het thema waarmee we allemaal bezig zijn is : De onderwaterwereld. Dat is natuurlijk niet zo vreemd met dit uitzicht.



 Ik kom tot de ontdekking dat ik steeds iets aan het platte vlak van het canvas toe wil toevoegen.
We zijn, als textielmensen, kennelijk toch gewend om met structuur en textuur te spelen.
Ik wilde dus een ondergrond met echt zeezand en dat lag gelukkig voor het oprapen.
Wel eerst heel erg goed uitgespoeld om het zout eruit te krijgen anders zou het vocht aan blijven trekken. We leven nu eenmaal in een klimaat met een hoge luchtvochtigheid.



Thuis had ik nog seafan ( zeekoraal in waaiervorm) liggen.
Dit gebruikt om er gesso doorheen te smeren.
Na het drogen levert het een hele mooie struktuur op.
Hier wil ik er nog een paar in andere kleuren van maken, zodat het een drieluikje kan worden.





 Behalve met  gesso, nog met wat andere strukturen (opengeweven stoffen) gespeeld die tijdens het schilderen in de natte verf, aangelengd met een heel klein beetje arabische gom, zijn gedrukt.
Na het drogen kan de stof eraf worden getrokken en blijft de struktuur over.
Zo experimenten we er op los!



Nu snel de camera opgezocht en naar het vliegveld, om samen met een groot deel van de bevolking, ons Koningspaar op te gaan halen, dat Saba vandaag komt bezoeken.
We zijn allemaal erg koningsgezind, dus wordt het een ware feestdag.
Hopelijk kan ik morgen wat foto's laten zien.

3 comments:

  1. inderdaad een voorrecht om op zo'n prachtig eiland te wonen!
    Mooi wordt je schilderij. En een leuke middag bij de ons koningspaar!

    ReplyDelete
  2. Wat heerlijk om in zo'n omgeving vrijuit te kunnen experimenteren en dan ook nog zulk leuk bezoek, we kijken naar je uit op het journaal!!

    ReplyDelete
  3. Gruwelijk mooi uitzicht! En wat een leuke reliƫfwerkjes!

    ReplyDelete