My Blog List

Monday, February 3, 2014

WEER VERDER MET MARTINIQUE

De afgelopen dagen hard aan het werk geweest aan "Martinique". Het is en blijft een enorm gepuzzel om zowel de "ghostlayers" als de "colorwashes" er op de juiste manier in te krijgen.
Ik kan me voorstellen dat dit abacadabra is voor degenen die niet bekend zijn met het werk van Katie Pasquini Masopust.
Het ontwerp is een uitvloeisel van de 2-daagse workshop die ik vorig jaar in Amsterdam heb gevolgd.  Ik ben er met ongelooflijk plezier mee bezig, maar het kost veel tijd.

 Op eerdere foto's was te zien dat de rug van de voorste visser een groot bruin vlak had. Ik was daar niet tevreden over. Het turquoise van de rest van de figuur raakte teveel naar de achtergrond. Dus heb ik de "colorwash" aangepast. Intussen zijn heel wat stukjes twee tot drie keer van een andere kleur of motief voorzien.
Ik bleef het oranje linksonder wel erg dominant vinden, maar met een andere kleur werd het meteen saai.
Tenslotte toch alles maar vastgenaaid met doorzichtig nijlondraad en een kleine zigzagsteek.
De basis is klaar, nu kan ik gaan spelen met de schaduwen.




Sommige schaduwen bestaan uit wel 3 verschillende kleuren stof.



Er is meteen meer diepte te zien.


Vandaag weer verder. Ik hou jullie op de hoogte.

6 comments:

  1. Prachtig hoe de mannen opduiken uit de stof, wordt super!

    ReplyDelete
  2. Ik ben het met Nienke eens, het wordt mooi, maar het is inderdaad veel werk en gepuzzel. Het boek heb ik vele malen door genomen, maar er nooit aan begonnen.
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  3. Een heidens werk, maar het wordt steeds mooier. Net als Aart ben ik er nooit aan begonnen, krijg al hoofdpijn als ik je bewerkingen zie? Heel knap!

    ReplyDelete
  4. Bij mij is het tot op heden ook bij lezen gebleven. Toch een hele uitdaging.

    ReplyDelete
  5. Ik weet niet waar het over gaat, dus ben heel benieuwd naar het resultaat...

    ReplyDelete
  6. Is nu al zo mooi, wordt een show piece

    ReplyDelete