My Blog List

Saturday, May 31, 2014

THEMA NATUUR

Het thema voor de Fifteen by Fifteen groep was dit keer "Natuur".
Daar kun je natuurlijk een heleboel kanten mee op.
Aangezien ik al een poosje bezig was met het schilderen van vissen wilde ik er wel weer eens eentje in stof uitvoeren.



Deze vond ik wel mooi om te gebruiken...


maar dan alleen de kop zoals op dit kleine canvas



De methode van Susan Carlson vind ik erg prettig om mee te werken.
Een fotocopie van de vis opgedeeld in verschillende stukken en er stofjes bijgezocht.




Een oog erop maakt al een heel verschil


Aan de bovenste vin mag nog wel even gewerkt worden...



dus met stofverf aan de slag.



Eerst alles vastgeplakt op ongebleekt katoen en daarna de hele vis uitgeknipt



Nu nog een goede achtergrond vinden.


Ik twijfel tussen deze...


en deze. Waar ik uiteindelijk toch voor kies.


Nu bedekken met tule. Wit ...


of zwart? Het zwart verlevendigt de kleur.


De vis doorgequilt met goud en het water met doorzichtig nijlongaren. Bubbels met folie.
Dit is het uiteindelijke resultaat.



Nog even een detail...


en de achterkant.


Intussen ben ik al druk bezig met het thema "Memories", maar dat mag pas eind juli getoond worden.

4 comments:

  1. Enjoyed the process, els. Your quilting is exquisite!

    ReplyDelete
  2. Prachtig geworden dat visje, hele mooie kleuren heb je gebruikt.

    ReplyDelete
  3. Mooi is je vis geworden! De zwarte tule is meestal het mooiste .heel fraai de accenten met verf, en het oog is ook heel bijzonder!

    ReplyDelete
  4. Echt heel mooi geworden en ook de techniek die je gebruikt hebt vind ik erg interessant. Hoe groot is deze quilt nou, want je hebt het over de "Fifteen by Fifteen groep", dus ga ik uit van 15 x15, toch wel inches hoop ik, want in cm lijkt het me een enorm gepriegel, zeker met het doorstikken.

    ReplyDelete