My Blog List

Friday, July 18, 2014

WEVERSMARKT HOORN

De dagen vliegen voorbij en ik loop achter met mijn blog ook al omdat onze internetverbinding het regelmatig enkele dagen begeeft. 
Gelukkig heeft hij er op deze prachtige ochtend weer zin in en kan ik even een paar plaatjes laten zien van ons bezoek aan de Weversmarkt in Hoorn van afgelopen woensdag.



Er waren zo'n 140 kramen..



o.a. schapenwol




viltwol


en veel haakgaren en breiwol.



Erg mooi en betaalbaar waren de textielcollages van Corry van Deyzen



Niet alleen kleur op de markt maar ook rond de lantaarnpalen


Zulke vooroverhangende huizen hadden we al eerder in Amsterdam gezien. 
Even googelen leverde ons op dat men dit "huizen op de vlucht" noemt.
De top steekt uit voor de rooilijn. 
Er worden vier mogelijke redenen gegeven maar niemand weet er echt het fijne van.


Deze gevel hangt ietsje minder voorover.




De "buit" bestond uit enkele mooie hangers en drie kaarten van bovengenoemde Corry van Deyzen..


Het meest was ik op zoek naar verschillende maten Afrikaanse kralen om te gebruiken met mijn zelfgemaakte stofkralen. Daar was bij verschillende kramen een aardige keuze in.
Bovendien nog wat blauwhout, meekrap en spul om stof te beitsen.

Ik had gehoopt wat meer stoffen aan te treffen. Ben nog op zoek naar organza, maar wie weet kom ik dat in Amsterdam tegen.

Vandaag eerst een vriendin uit Engeland van Schiphol ophalen die 6 dagen komt logeren.
Dat worden weer "sightseeing" dagen.
Gisteren ook een geweldige workshop gedaan bij Suze Termaat met thermofax printen.
Dat verslag komt nog.

2 comments:

  1. Een geweldig leuke markt! Voor elk wat wils. Ik was er vorig jaar. Dit keer kwam het er niet van. Leuke aankopen, zeker de natuurlijke verfmiddelen.

    ReplyDelete
  2. Wat een gezellige markt heb je bezocht.
    Mooie kaarten en hangers gekocht, echt plaatjes!
    Die huizen staan dacht ik zo scheef omdat ze op palen zijn gebouwd en die verzakken langzaam, tenminste dat heb ik altijd gehoord.

    ReplyDelete