My Blog List

Thursday, April 28, 2016

BEAUJOLAIS


Zoals gisteren beloofd vandaag wat meer foto's van de Beaujolais Biennale.
Eerst maar eens de inzendingen van onze landgenoten.


Willy Doreleijers...


met een mooi overzicht van haar prachtige werk


daarbij bijgestaan door Olga Prins en haar echtgenoot.



Ook Ineke van Unen was uitgenodigd met haar kleurrijke werk





en laten we vooral onze Australisch/Nederlandse Dijanne Cevaal niet vergeten



met haar nieuwste "banksia" quilts


en haar serie olijfbomen.



Van onze 15 x15 groep was Caroline Higgs, mijn kamergenoot, aanwezig....


en Chantal Guillermet met haar man.



Niet in levende lijve maar wel met een ingezonden quilt: "Road to Freedom"  was 
Kaylene Maalste, onze coördinatrice er bij....


en Lin Hsin-Chen met "The moving world" Fall.

Lin is momenteel erg druk met de opening van de Taïwan expositie waar we ook met onze 15x15 club ieder met 4 werken vertegenwoordigd zijn.
Daarnaast heb ik ook nog een grote quilt mogen insturen, die ik eindelijk een dezer dagen hier kan laten zien.
De expositie TIQE opent morgen haar deuren in Tainan, Taiwan



Gisteren heb ik al de prijswinnende quilt van Galla laten zien.
Hier nog twee werken in kleur van haar die me erg aanspreken.


Deze doet me erg denken aan mijn Caribische kubistische dame die ik laatst gemaakt heb.


Ook van het werk van Isabelle Wiessler was ik erg onder de indruk.


Zij quilt haar werk eerst waarna ze de schilderskwast ter hand neemt.



 De quilt Carnaval in Souzdal van Ksenia Shliakhova bracht herinneringen terug aan onze
Ruslandreis van twee jaar geleden waar we in dit prachtige plaatsje hebben overnacht.




En natuurlijk moest ik gaan kijken bij de Mexicanen om even in de Caribische sfeer te komen.
Gethyn L Soderman heeft de stad Tulum wel in een bijzonder geconstrueerde quilt verbeeld.


Jammer genoeg komt dit werk op de foto niet erg tot zijn recht.
Maar het was een prachtige verwerking van Lilia Jimenez Meza over de Maya cultuur.




Tot slot nog even Africa du Sud van Kazuko Funabasama




en deze van Joëlle Faulo.

Er was zoveel meer moois te zien, maar helaas te weinig tijd om te fotograferen aangezien ik alleen gebruik kon maken van de tijd voordat de show open ging.
De rest van de dag moest immers onze 15x15 stand bemand worden.



5 comments:

  1. Prachtige werken waren er te zien, dat was genieten! Mooi de werken van Galla, doet zeker denken aan je Caribische dame. En het werk van Isabelle
    Wiessler, doet me denken aan de schilderijen van William Turner ! Een feestje om alles te bekijken !

    ReplyDelete
  2. Wow, wat een prachtige werken van hoog niveau, zover ik dat kan beoordelen. Wat ontzettend leuk dat ik daar via jouw blog van mag mee genieten!

    ReplyDelete
  3. Bedankt voor de reportage,kunnen we ook een beetje mee genieten.

    ReplyDelete
  4. Bedankt voor de reportage,kunnen we ook een beetje mee genieten.

    ReplyDelete
  5. Thanks for sharing these quilts and the photos of our 15 x 15 colleagues, as well as your special work. I also enjoyed seeing the piece depicting Tulum, which I visited while on a cruise in 2009. The piece brought back lovely memories. :-)

    ReplyDelete