My Blog List

Tuesday, May 3, 2016

MUSEUM DE FUNDATIE ZWOLLE : ANS MARKUS

De volgende dag wilde ik graag wat dichter bij huis blijven.
Museum de Fundatie in Zwolle is bovendien ook een van mijn favoriete musea en op maar 20 minuten treinafstand van Dronten.
Een vriendin bood spontaan aan om mee te gaan.
De tentoonstelling van Ans Markus was me door verschillende mensen aangeraden en ik was dan ook onder de indruk van de prachtig verstilde portretten.


Uit de serie: "De pijn van Oud."
Over de laatste levensperiode van haar moeder die ze doorbracht in een verzorgingstehuis.


"Aandacht"


Uit de serie "Verborgen verdiet"


Erg aangenaam verrast was ik door de hommages aan grote schilders uit de kunstgeschiedenis, ook van haar hand,  die we op een andere verdieping ontdekten.



"Hommage aan Modigliani"


Picasso



Nogmaals Picasso




Gauguin


Matisse


Vincent van Gogh.



En dan is het fijn om er eens even bij te gaan zitten om alles 
goed op je in te laten werken.

Het was echt de moeite waard.







2 comments:

  1. Nog weer even nagenieten; wat was het toch een prachtige tentoonstelling!

    ReplyDelete
  2. Een prachtige expositie, jammer dat ik er niet kon, maar ik zag wel eerdere tentoonstellingen van haar.

    ReplyDelete