My Blog List

Wednesday, November 23, 2016

KETTINGEN MAKEN MET CHARLOTTE

Een vriendin uit Nederland, die op St. Maarten verblijft,  komt een aantal dagen bij ons op Saba logeren.
Ze maakt erg mooie kettingen voor de verkoop en wilde ook graag eens zien hoe ik 
mijn kralen van stof en tyvek maak.



Eerst wat repen stof knippen, insmeren met enigszins verdund plaksel en oprollen op een met vaseline ingesmeerde breinaald.
Nu mag het een nachtje drogen.


De volgende ochtend de uiteinden nog wat bijknippen en de te grote kralen halveren.


Met wat kraaltjes ertussen, die ik onlangs heb gekocht, is dit het uiteindelijke resultaat.


Charlotte is intussen druk in de weer met de door haar meegebrachte kralen.




Dan komt tyvek aan de beurt.
Wat verschillende kleuren acryl en metallic verf erop gesmeerd.



Het is een vrolijk geheel. Maar voor een ketting wat teveel van het goede.


Nog even laten zien dat de kralen ook versierd kunnen worden met kraaltjes.



Groen, goud en een beetje turquoise...



Oprollen op een saté-prikker en met de heatgun verhitten.


Een andere mogelijkheid is om de tyvek enigszins diagonaal in te knippen.


Dit zijn de twee verschillende resultaten.


De ketting is bijna klaar.



Maar nu toch eerst verder met mijn Mexico-quilt.
De tijd begint te dringen.
Inmiddels al bezig met het quilten.



Op St. Maarten een nieuwe camera gekocht en daarmee kan ik onze dagelijkse bezoeker erg mooi vastleggen.


De  camera-zoom doet het prima.
De leguaan kan ongestoord van het zonnetje blijven genieten.


5 comments:

  1. Gezellig, zo samen bezig zijn. De tyvek kralen kende ik al, Maar de leuke kralen van stof nog niet. weer een goed idee erbij, Want dit ga ik natuurlijk ook proberen!
    Mooi gecombineerd met de zwart-witte kralen! Lijkt zo heel Afrikaans.

    ReplyDelete
  2. Vergeet ik nog haast de leguaan. Wat een groot monster, maar schitterend om te zien!

    ReplyDelete
  3. Lekker bezig en wat een mooie kralen gemaakt. Zoals Hannie al zei, een Afrikaans effect. De leguaan past daar ik goed bij, zou je zo met tyvek kunnen maken. Erg gezellig om zo samen bezig te zijn!

    ReplyDelete
  4. Mooi dat je die Leguaan zo mooi van dichtbij kunt fotograferen. De kralen zijn prachtig. Heb dit ook al eens van papier gezien, wordt ook heel mooi.
    De bovenste vind ik het mooist. Net Afrikaanse kralen.
    Je hebt straks weer sieraden genoeg.
    Groetjes,
    Floor

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke kralen hebben jullie samen gemaakt.
    Gezellig om zo samen bezig te zijn

    ReplyDelete