My Blog List

Wednesday, February 8, 2017

LANDSCHAPPEN en INEKE BERLIJN


 Vandaag wil ik eerst even stilstaan bij het heengaan van Ineke Berlijn.
Ik was geschokt toen ik enkele dagen geleden las dat ze de strijd tegen haar ziekte toch had verloren.
Hoewel ik Ineke helaas nooit persoonlijk heb ontmoet was zij mijn grote inspiratiebron en ben ik haar daar nog steeds enorm dankbaar voor.
Ik was zo'n 7 jaar geleden, na een bezoek aan haar tentoonstelling van landschapsquilts bij Galerie de Ganzerik in  Friesland, enorm enthousiast en ben naar aanleiding daarvan begonnen met  mijn Saba-landschappen.
 Heel graag had ik nog een workshop bij haar gevolgd, maar dat lukte helaas niet meer.
Ik wens haar familie en vrienden veel sterkte om dit grote verdriet te dragen.



De afgelopen tijd ben ik erg druk geweest met het maken van de landschappen als voorbeeld voor de workshop die ik over twee weken in Mexico-City ga geven.
Ik heb geprobeerd om wat verschillende technieken en mogelijkheden aan te geven,
zowel in uitvoering als in presentatie.
Deze is met  een zwart passe-partout van 30 x 40 cm.


Een wit passe-partout geeft weer een andere uitstraling.


Zonsondergang.
Wat eenvoudiger van uitvoering en ook
30x40 cm.



Deze is met velcro op een canvas vastgemaakt.
28 x36 cm
11" x 14"






De canvas randen zijn met paarse acrylverf geschilderd.



Afgelopen week las ik deze workshop inmiddels al vol is.
20 Deelnemers.
Nu maar hopen dat er ook voldoende inschrijvingen komen voor de andere workshop:
"Dahlia's met wateroplosbaar vlies".




Bij mijn vorige bericht was ik vergeten om de door mij, op onze Cove Bay ochtenden, geschilderde deur die als ontwerp voor het FifteenbyFifteen quiltje heeft gediend, te laten zien.
Dus hier nog even toegevoegd. 









4 comments:

  1. Wat een mooie voorbeelden voor je workshop Els. De deelnemers zullen zeker geinspirerd raken hierdoor. Heb even gegoogeld op velcro, klopt het dat het klittenbans is wat je gebruikt hebt? En naai je dat dan op het canvas, wat een grappig idee. Succes met de verdere voorbereiding. Wanneer is dat gebeuren in Mexico? Weer een spannende tijd voor je, veel plezier!

    ReplyDelete
  2. Ook ik kende Ineke Berlijn niet persoonlijk, maarveindhowel elke keer weer van haar boeken . Een groot verlies.
    Je landschappen zijn prachtige voorbeelden voor de workshops in Mexico . Leuk dat er al een is volgeboekt!
    Goed idee van het klittenband. Ik maak ook vaak werk op canvas, maar maak het quiltje wat groter, zodat het helemaal om de lijst wordt gevouwen. De voorstelling loopt als het ware in de rand door. Maar zo ga ik het zeker ook eens proberen!
    Succes in Mexico.

    ReplyDelete
  3. Zeer verdrietig en voor ons weer een extra reden om door te gaan met quilten.

    ReplyDelete