My Blog List

Sunday, May 21, 2017

TUSSENDOORTJE

Mijn laatste blog is alweer even geleden.
Toch ben ik best druk bezig geweest met allerlei dingen o.a.
een nieuwe Deur quilt voor de FifteenbyFifteen club die voor het einde van de maand klaar moet zijn.
Het was een hele "struggle" om mijn idee uitgewerkt te krijgen en ik ben diverse keren opnieuw begonnen. Maar daarover meer eind mei.
Bovendien ben ik hard aan het werk om passe-partouts te snijden voor de mola's die ik in Oktober in Maastricht tijdens de OEQC mag tentoonstellen.
Als voorproefje en lekkermakertje ga ik er vanaf morgen  op MOLA-MAANDAG telkens een aantal alvast hier laten zien.
Daarnaast heb ik me ingeschreven voor de derde online cursus Photoshop Elements van de Pixelladies.
Dit keer is het thema DESIGN. Ik vind het erg leuk, maar het kost behoorlijk wat tijd en ik loop regelmatig tegen het feit aan dat ik niet in het computer tijdperk ben opgegroeid.
Maar we gaan rustig door en ik leer een heleboel.

Vandaar vandaag maar even een allegaartje.



Een doorkijkje van de Five Square Art Gallery in Windwardside.
Mijn landschap valt duidelijk op als je binnenkomt en ook mijn hibiscus, helemaal rechts vooraan, komt mooi tot zijn recht.



Men had daar weer behoefte aan kaarten met handgeverfde zijde.
Dat hield me ook even van de straat.


En nog wat kaarten met een Sabaanse boomkikker.
Hiervoor gebruik ik de sjabloons die uit de zijde-kaarten komen.
Met een spons gestempeld en met vernis gelakt.
Daarna opgeplakt op een geverfde ondergrond.



Betty Gardner die een poosje geleden heel enthousiast bij mij een workshop heeft gevolgd, stuurde me deze foto van haar voltooide quilt.
Ze is er terecht erg trots op.

3 comments:

  1. Leuke kijk in de galerie met jou fraaie werk!"Twee vliegen of wel "boomkikkers" in één keer met de sjablonen.En een prachtig resultaat van Betty Gardner. Geeft veel voldoening...
    Succes met het fotoshop programma!

    ReplyDelete
  2. hè heerlijk al die kleuren !!! ;-)

    ReplyDelete
  3. Your work is so colourful and such fun, Els!

    ReplyDelete