My Blog List

Tuesday, July 10, 2018

TUSSENDOORTJE. Verven met ijsblokjes.

 Aangezien er, na het mooie feest van Gied zijn 77e verjaardag afgelopen zaterdag, de volgende ochtend nog aardig wat ijsblokjes in de grote koelers overgebleven waren vond ik dat ik daar nog maar even gebruik van moest maken om wat lappen te verven met procion.
Normaal gesproken stop ik verschillende lappen in een grote glazen vaas en strooi er dan een ruime hoeveelheid ijsklontjes op.
Vervolgens op de ijsklontjes soda-ash en verschillende kleuren procion verf.
Aangezien ik dit keer een wat ruimere hoeveelheid klontjes had, wilde ik het eens met de parfait -methode proberen.
Dus eerst 1 lap, daarop ijsklontjes, soda-ash en 1 kleur verfpoeder, daarop weer een lap en weer klontjes, soda en een andere kleur verf. Daar bovenop het proces nog een keer herhaald.
Toch vind ik bij nader inzien de resultaten minder dan wanneer ik op mijn oude vertrouwde methode werk.
In elk geval heb ik weer wat nieuwe lappen. 


Deze lap was te groot om liggend te fotograferen....



......maar dit zijn twee details.
Deze lag onderop en de verschillende kleuren zijn prima doorgekomen.










Deze lap lag bovenop en heeft maar weinig kleur meegekregen.
Voor de luchten van mijn landschappen is hij evt. prima te gebruiken, maar het kan ook zijn dat ik er nog eens overheen verf.


Dit is een deel van een lap met een ingeweven motief, die ik onlangs op de Albert Cuyp heb gekocht. Ik wilde even uitproberen hoe hij zou aanverven.
Het is een mooi resultaat, maar ik denk dat het toch mooier is om de hele lap in 1 kleur te verven. Gelukkig heb ik nog een ruime voorraad en ook nog wat andere motieven over.




Voorlopig alles maar weer op de grote stapel leggen. 
Ze komen op een gegeven moment vast wel weer eens van pas.

Nu snel verder mijn nieuwe grotere landschap afwerken, want het vorige was een paar uur nadat ik het bij de galerie had afgeleverd en op Faceboek gezet al verkocht.
Daarna kreeg ik een telefoontje dat ook alle kleine landschapjes zijn verkocht.
Werk aan de winkel dus.


2 comments:

  1. Misschien niet wat je had gehoopt of verwacht, maar ik vind ze heel bijzonder. Zeker een idee om meer mee te experimenteren ? En wie weet krijg je een goed idee om deze lappen te verwerken!

    ReplyDelete