My Blog List

Monday, August 20, 2018

JUDY ' S KIKKER 3

De afgelopen dagen even lekker door kunnen werken aan Judy's kikker.


Nadat de tussenvulling en achterkant was aangebracht, heb ik alle, met vliesofix opgestreken delen, voor de stevigheid ook nog met een kleine festonsteek op de machine, met doorzichtig nijlongaren, vastgezet.



Toen kon het garen voor het quilten bij elkaar worden gezocht.
Veel verschillende kleuren groen dit keer.



Het begin is er.


Alle aan- en afhechtdraadjes worden met de hand ingestopt.



Op het onderste blad wil ik een ander patroon en dit wordt er eerst met wat krijt opgetekend.



Zeer enthousiast ga ik aan de slag. 
De machine draait op volle toeren totdat ik plotseling tot de ontdekking kom dat 
de hele quilt dubbel onder de machine is terecht gekomen en alles aan elkaar vastzit.


Dat wordt uren met het tornmesje aan de gang.



Maar uiteindelijk is het quiltwerk toch klaar.



Zo ziet de achterkant eruit.
Nu kan ik tyvek gaan schilderen en aan de kikkers beginnen.
Een mooie start van de week.

2 comments:

  1. Wat een heerlijke verzameling garens !
    mooi om uit te kiezen !
    Iiiiieeeee ! ik KEN dat : er opeens achter komen
    dat de boel dubbel ligt GRRRRRRRRRR !
    Moooooi zo'n gebobbelde achterkant !

    ReplyDelete
  2. Heel herkenbaar , dat dubbel quilten. Wat een klus hé . Maar het ziet er nu weer fantastisch uit!
    Fijn, om zoveel mooie garens te kunnen kiezen.

    ReplyDelete