My Blog List

Friday, January 18, 2019

START ONDERWATER QUILT

Graag wilde ik weer eens wat groter gaan werken, maar had daarvoor een groter prikbord nodig.
Aangezien we hier geen tempex of zachtboard kunnen krijgen heb ik een tijdje stukken tempex verpakkingsmateriaal verzameld en uiteindelijk was er genoeg om het op een dunne plaat hout te plakken. Het moet verplaatsbaar zijn dus mocht ook niet te zwaar wegen.



Tenslotte stof eroverheen gespannen.
Ik ben er erg blij mee.

Ik heb de art galerie beloofd weer een onderwater quilt te maken.



Eerst maar eens de ondergrond verven.
Gelukkig had ik nog een groot spanraam staan waar die opgespannen kon worden.


Pebeo verf verdund en er eerst met een kwast opgesmeerd...


---- en tegelijkertijd steeds met de plantenspuit met water extra nat gemaakt.



Tenslotte nog wat paarse verf erop gespoten.


Dan mag het drogen...


...en kan tenslotte op mijn nieuwe prikbord worden gespeld.


Eerst maar eens wat restanten geverfde lutrador en tyvek van vorige werkstukken opgespeld.




Nu zwarte lutrador van zwarte puffpasta voorzien. Die mag vandaag geschilderd en met de heautgun worden bewerkt.
Wordt dus vervolgd..

Intussen kwam er van één van de hotels de vraag of ik er wat voor voelde om eenmaal in de vier weken op zaterdagmiddag een workshop van twee uurtjes te geven.
Ze hebben elke zaterdag een ander aanbod. Het is een leuk initiatief en er is aardig wat animo voor.
De deelnemers worden tijdens de workshop tevens voorzien van gratis hapjes en drankjes.
Het was even puzzelen om iets te vinden wat zou aanslaan en in twee uurtjes te realiseren was.
Aangezien er geen naaimachines voorhanden zijn en werken met de hand te tijdrovend is, leek het me wel een idee om met vliesofix te gaan werken.
Ik lever dan allerlei stoffen aan die al zijn voorzien van vliesofix.



Er was niet veel tijd, dus snel even een opzetje gemaakt voor twee landschappen, zodat ik kon laten zien wat mogelijk was,



Deze even verder uitgewerkt...


... nog niet helemaal klaar, maar met een passepartout eromheen gaf het al wel een idee.
Ze waren er enthousiast over.

Nog enkele mogelijkheden laten zien, maar eerst dit landschapje maar eens uitproberen op 9 februari.




Intussen werd  afgelopen dinsdag ook ons volledig gerenoveerde medisch centrum, 
met ziekenhuis (8 bedden)
geopend.
Het ziet er prachtig en zeer professioneel uit. 



Het werd een hele happening.
Hier wordt de schaar aangeboden...


.. en wordt het lint doorgeknipt door de directrice van onze gezondheidszorg en een
vertegenwoordigster uit Nederland.


Gadegeslagen door de "fine fleur" van het eiland.
Zowel onze gouverneur (in pak) als de wethouder rechts naast hem
zijn onze oud-leerlingen.



Tenslotte is er uiteraard vrolijke muziek van de eiland band "The Occasionals"


3 comments:

  1. Mooi Els.Heerlijk om zo te kunnen werken.

    ReplyDelete
  2. Leuk dat je er bij betrokken bent....

    ReplyDelete
  3. Wat ben je weer heerlijk bezig! Een groot project de onderwaterquilt!
    En geweldig dat je nu regelmatig in het hotel workshops gaat geven! Succes!!!

    ReplyDelete