My Blog List

Saturday, April 27, 2019

SABA: ANGLICAN CHURCH IN WINDWARDSIDE

Ook al heb ik nog een volle plastic bak liggen met zelfgeverfde stoffen, die in aanmerking kunnen komen voor luchten, wil ik voor een volgend project toch nog iets nieuws maken.


Vier katoenen lappen onder elkaar, enigszins nat gemaakt met water,
en verven maar.


Het ziet er spannend uit,  uit ervaring weet ik echter dat de kleur na drogen toch altijd wat lichter wordt.



En als ik dan toch aan de gang ben dan nog maar een paar grotere lappen erbij.


Dit is de eerste serie en zoals te zien is worden de onderliggende lappen steeds lichter, doch krijgen daardoor vaak een soort aquarel effect.


En hier hangt de tweede lap, die ik in vieren had gevouwen, te drogen.



 Ik had de galerie nog beloofd iets te maken in een 40x50 cm lijst die,  samen met het enkele dagen geleden afgeleverde landschap, kon worden opgehangen.
Nu aan de slag met de foto van het Anglicaanse kerkje in Windwardside die ik een poosje geleden had genomen.


De tekening, met een zwarte fineliner, overgetrokken op wateroplosbaar vlies en
de lijnen met zwart garen op een stukje witte katoen genaaid dat ik vooraf met gesso had ingesmeerd.


Met acrylverf geverfd en uitgeknipt.


Een  stukje uit een van de onderste, zojuist geverfde, lappen kan wel dienst doen als ondergrond.



De bodem bedekt met wat blaadjes.


Al een poosje geleden had ik, voor een werkstuk, een hangende heliconia op stof geverfd, die ik uiteindelijk toch niet had gebruikt.
Die komt nu van pas.


Een heleboel kleurtjes draad bij elkaar gezocht en klaargezet...


.. en het "threadsketching" -schilderen met draad- kan beginnen.


Dit is het uiteindelijke resultaat....


... en zo ingelijst kan hij naar de galerie in Windwardside,



4 comments:

  1. Lovey! I attend the Anglican church in Lacombe, Alberta, and manage its FB page (open by approved followers only). May I share this post with the congregation on that page? :-)

    ReplyDelete
  2. Hoe krijg je het voor elkaar, om telkens weer andere landschapjes te bedenken?
    Ook weer prachtig !

    ReplyDelete
  3. Sluit me bij Hannie aan.Geweldig.

    ReplyDelete