My Blog List

Thursday, June 6, 2019

VOORBEREIDINGEN WORKSHOP TOAST en TEXTILES

Voor komende zaterdag staat er weer een workshop Toast & Textiles bij Tropic's Cafe op het programma.
Dit keer wil ik wat meer abstract gaan werken. Ik ben hiervoor geïnspireerd door het werk van Melody Johnson.



Eerst maar eens met papier aan de gang.
Ook de ondergrond is beschilderd papier.
Wanneer ik diverse mogelijkheden heb uitgeprobeerd....



....kan er stof aan te pas komen.
Op het beschermpapier van de vliesofix is het makkelijk tekenen.


Misschien slaat een kolibrie erbij hier wel wat meer aan.



De onderdelen zijn geknipt.
Nu is het zoeken naar een goede compositie en ondergrond.


Nog een ander stofje uitgeprobeerd voor de bladeren.



Of misschien toch een geverfde ondergrond?


Uiteindelijk is deze uitgewerkt als voorbeeld en
ik kon het niet laten om toch nog 3 andere voorbeelden te maken, 
zodat er wat keuze-mogelijkheden zijn.





Deze is mijn favoriet.
Ben erg benieuwd hoe zaterdag de uitwerkingen zullen zijn.



Dan ben ik plotseling toch bang dat er veel deelnemers voor een landschap-achtergrond gaan kiezen.
Vandaar nog maar even met Setacolor Pebeoverf aan het werk.


Zo ziet het er uit als de verf nog nat is...


... de volgende ochtend is het toch wat lichter opgedroogd..


... maar ook de onderliggende laag is te gebruiken.
In elk geval heb ik nu ook weer wat voorraad voor mijn eigen landschappen.


Op de schilderochtenden op de Cove Bay is mijn vissenverzameling
 inmiddels behoorlijk uitgebreid.


Ook aan het al eerder geschilderde koraal zijn nog wat vissen toegevoegd...


.. en afgelopen week heb ik nog wat bekersponzen geschilderd.

Ik zie er erg naar uit om in augustus eindelijk verder te kunnen gaan met mijn onderwaterquilt.

1 comment:

  1. Ik denk ook, dat er veel voor de landschap ondergrond kiezen, geeft ook een bijzonder effect met de verschillende gekleurde vormen ! Succes!

    ReplyDelete