My Blog List

Saturday, November 27, 2021

Eenmans workshop: GRAFFITY WALL

 Eén van de deelnemers die, samen met haar zoon, enkele maanden geleden had deelgenomen aan mijn workshop Graffity wall, vroeg me of het mogelijk zou zijn om een keertje langs te komen om nog zo'n werkstuk te maken.e
Haar zoon, die in Californie woont had zowel zijn als haar werkstuk meegenomen en ze in Amerika mooi laten inlijsten. Hij had er enthousiaste reacties opgekregen en wilde het nog graag aanvullen met een derde 
exemplaar.
Hellen kwam afgelopen vrijdagochtend naar mijn atelier, maar vooraf moest ik nog wel  enkele lappen van wat roest voorzien om het bij de vorigen te laten aansluiten.


Met wat acrylic wax en sjablonen gestempeld en van roestpoeder voorzien...



.....daarna bespoten met een mengsel van half azijn en half water en een nachtje in plastic laten broeien leverde het gewenste resultaat op.
Er kan nu een keuze gemaakt worden uit twee lappen.



Eerst even op papier de mensfiguren oefenen en daarna op stof, die aan de achterkant is voorzien van vliesofix, met zwarte verf schilderen.
Daarna een lichte toets van zilver en blauwe metallic-verf eroverheen. 
Tenslotte nog geaccentueerd met wat witte verf.



Daarna wordt de "graffiti-wall" met sjablonen en zwarte acrylverf bewerkt,



Terwijl de "muur" droogt, kunnen de mensfiguren worden uitgeknipt.



Dan kan er een compositie worden gemaakt, alles met een natte perslap vastgestreken worden en van een passe-partout worden voorzien.



Nu mag het werk mee naar Hollywood en valt het hopelijk in de smaak bij haar zoon.
Zelf is ze er terecht best tevreden over.

Zelf moet ik weer snel aan het werk om mijn FifteenbyFifteen werkstuk voor het einde van deze maand klaar te krijgen.


2 comments:

  1. Leuk als mensen zo enthousiast terug komen !!!

    ReplyDelete
  2. Wat goed als mensen terugkomen voor een workshop bij je ! Is ook erg mooi het werkstuk!

    ReplyDelete