My Blog List

Thursday, September 7, 2023

EEN TUSSENDOORTJE

Nu 'Memory of Saba" klaar is, liggen er nog aardig wat nieuwe projectjes die deze maand klaar moeten.
Eerst en vooral moet er een vogel versierd worden voor het 5 daagse " Saba vogel festival" wat gewijd is aan op Saba voorkomende vogels en met name gericht op de "Red Billed Tropic bird"


Iedereen die op Saba iets met kunst of handvaardigheid doet kreeg deze grote houten vogel om te versieren.



Om bij mijn eigen stiel te blijven haal ik mijn verzameling restjes tevoorschijn die
enigszins op kleur zijn gesorteerd.....



.... en ik maak een grote pot behangselplak aan, waar ik mee aan de 
slag ga.



De voorkant is klaar.....



... en de volgende dag ook de achterkant.
Tenslotte alles nog met gelmedium bestreken.



Dan wordt het tijd om te gaan denken aan mijn Natuur#5 quiltje voor de Fifteenbyfifteen groep.
Ik heb nog niet echt een idee wat ik precies wil gaan doen, alleen dat het dit keer iets met water gaat worden.
Eerst maar eens vliesofix nat maken en met blauwe en groene metallic acryl verf insmeren.
Het vervolg komt aan het einde van de maand als het quiltje op de website is verschenen.



Voor de komende  Toast & Textiles workshop  in The Studio bij het hotel, wil ik iets met zeepaardjes gaan doen.
Een tekeningetje gemaakt.



Lutrador beschilderd.



Onderop een laag vilt, daarna organza en tenslotte bovenop de geverfde lutrador.



Daar het patroontje nog bovenop en dan alle stukjes diverse keren op de naaimachine doorgestikt.
Het later verwijderen van het papier was nog wel even een ding.
Met de soldeerbout tenslotte geprobeerd de lutrador weg te branden, maar dat lukt niet, waarschijnlijk toch teveel verf erop gesmeerd.



Dan maar alle stukjes ingesmeerd met gekleurde restjes puffpasta die ik nog had liggen.



Her restant papier eraf gepeuterd...



..... en tenslotte uitgeknipt.
Het is niet echt bruikbaar voor deze workshop,  dus er komen nog wel meer proefjes.



Intussen helpt Michiel, onze zoon, met het snijden van sjablonen voor de workshop voor de senioren van Saba Life centre.

Bovendien moet ik ook aan de "Sabaanse flora en fauna" quilt verder.'
Gelukkig hebben de opdrachtgevers daarvan geen haast.

En als kers op de taart heb ik bericht gekregen dat ik volgend jaar april mag exposeren tijdens de 
Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk, zowel met mijn Mola's als met mijn eigen werk.
Voor een workshop daar moet ook nog een voorbeeld worden aangeleverd.
Bovendien zal er nog behoorlijk wat nieuw werk moeten worden geproduceerd.

Kortom meer dan genoeg te doen de komende tijd.

5 comments:

  1. Zeker heel wat uitdagingen, wel leuk in het vooruitzicht dat je in Rijswijk mag exposeren komend jaar! Het zeepaardje is wel erg leuk! en een fraaie vogel!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je naar Rijswijk komt. Ik. En benieuwd naar de workshop die je gaat geven. Het zal vast iets leuks worden.

    ReplyDelete
  3. It's always fun to see what you're doing creatively! That bird is going to catch the eye of all who see it at the Festival. And congratulations on your up-coming exhibits!

    ReplyDelete
  4. Wat ziet de vogel er super leuk uit.

    ReplyDelete