My Blog List

Tuesday, August 23, 2011

SABAANSE ZONSONDERGANG

SABAANSE ZONSONDERGANG.

Het was maar goed dat we vrijdag nog even naar het Cove Bay strand waren gegaan en foto's hebben gemaakt, want helaas is na Tropische Storm Irene van afgelopen zondag, een groot deel van het witte strand weer in zee beland. Hopelijk kan het na het orkaanseizoen weer hersteld worden.

In de tussentijd ben ik hard bezig geweest om nog wat nieuws te maken voor de openingstentoonstelling van de Breadfruit Gallery, begin september. Daarvoor wilde ik een Sabaans landschap maken en na een lap zijde geverfd te hebben, zag ik er een lucht bij zonsondergang in. Op dat moment ging de zon hier ook daadwerkelijk onder en waren we onder de indruk van de prachtige bundel licht op de zee waar we op uitkijken. Deze lichtbundel met kleine steekjes gouddraad op de zee geborduurd en bijgeverfd met een gouden paintstick. Ook de laatste zonnestralen met gouddraad met de hand geborduurd.
Een paarse metallic paintstick gebruikt voor de kanten bloemen in de linker onderhoek, want de oorspronkelijke turquoise kleur paste niet in het geheel.

I.p.v. in te lijsten vond ik een mooie lap stof in verloopkleuren en werd het dus een wandkleedje van 55 x 43 cm.

Nu me eerst maar weer eens gaan werpen op de bestelde molita-tasjes voor El Momo Folkart.


No comments:

Post a Comment