My Blog List

Sunday, September 18, 2011

MOLA GALERIE

Het werd zo langzamerhand toch echt tijd dat ik eens toe kwam aan het inrichten van de onlangs klaar gekomen expositieruimte naast mijn atelier. Me daar dus dit weekend maar eens op geworpen. Althans met de linker kant die bestemd is voor het mola-gedeelte.
Een deel van mijn eigen werk bevindt zich nog in de Peanut Galery in Windwardside en ik heb daarom op dit moment alleen maar mijn serie West-Indies I en II om aan de rechter kant op te hangen.
Gisteren de hele dag bezig geweest met uitzoeken, keuzes maken en framen.
Vandaag alles opgehangen, morgen alleen nog teksten maken en bevestigen. Het geeft een heerlijk voldaan gevoel.
Nog plezieriger is het dat manlief zich meteen is gaan bezighouden met het maken van nieuwe planken op de vrijgekomen plaatsen in mijn atelier. Dus ook daar kan ik de komende week opnieuw gaan inrichten en opruimen.
Het maken van nieuw werk wordt derhalve nog even opgeschoven.


Overzicht van de linker kant


Een deel van mijn verzameling Kuna vrouwen mola's meteen bij binnenkomst.
De Kuna cultuur is matriachaal. Vrouwen hebben het voor het zeggen in het gezin.
Ze zijn erg gehecht aan hun traditie en kleding.



Zeeschildpadden en een kat als "beanbags".



Het achterste gedeelte met mijn verzameling oude mola's.



Mijn eigen wandkleden WEST INDIES I EN II aan de rechterkant.

2 comments:

  1. even kijken of dit werkt.....

    ReplyDelete
  2. Ha moeders, oke ik kan dus wel als anonymous een reactie op je site zetten ! ziet er goed uit !!!

    ReplyDelete