My Blog List

Sunday, April 15, 2012

TEGELMUSEUM OTTERLOO

Afgelopen week hebben we een bezoek gebracht aan het tegelmuseum in Otterlo.



Het quiltersgilde had, in samenwerking met dit museum, een oproep geplaatst voor zijn leden om t.g.v. het 50-jarig jubileum, quilts te maken n.a.v. tegels of tegelplateaus.

Alvorens op de quilts af te stevenen eerst maar eens naar de vaste collectie van het museum kijken:

een prachtige klok


tegels in een oude slagerij


tot mijn verbazing een prachtig plateau voor de firma Vlieger in Amsterdam. Een beetje nostalgie want bij deze firma kochten we tijdens onze opleiding altijd onze teken- en schilderspullen.


Ook wat werk van bekende kunstenaars:

Karel Appel


Escher vogels/vissen



ook deze was bijzonder


Op naar de gecombineerde tegel- en quiltafdeling


byzantijns marmermozaïek


tegelplateaus + quilts



Egyptische invloed


schellekoord


een van mijn favorieten met detail



Nog een kleine selectie







bijzonder


erg inventief



detail


Helaas is er iets mis gegaan met de foto van mijn meest favoriete quilt, waarvan ik nu alleen maar een detail kan plaatsen.


en als laatste een quilt gemaakt met de stoffen van Kaffe Fassett, wiens gevleugelde uitspraak is: Don't be afraid of colors. Een uitspraak waar ik wel achter kan staan, maar dat is mischien toch de Caribische invloed.

No comments:

Post a Comment