My Blog List

Tuesday, July 24, 2012

VOORTGANG EGYPTE QUILT

Ik had vorige week al even een plaatje laten zien over de voortgang van mijn Egypte-quilt.
Ik was wel tevreden over de nieuwe aqua rand, maar bleef vinden dat hij teveel los stond van de rest. Daarom een smal paars strookje ertussen gemaakt en tenslotte de onderkant voorzien van een strook in dezelfde aqua kleur. Nu heeft het ook verbinding met de stelen van de waaier/lotus.
Deze manier van werken is nog steeds niet echt mijn ding (buiten mijn comfort-zone, noemen ze dat zo mooi), maar ik leer er wel heel veel van en mijn lerares klinkt enthousiast en dat is ook belangrijk.
Hopelijk kan ik vandaag beginnen met de sandwich en wat proefjes maken voor het doorquilten. Ik wil veel gouddraad gebruiken, maar heb nogal de ervaring dat dat snel breekt.



Gisterochtend hadden we weer een hele mooie regenboog. Jammer dat ik de hele boog niet op de foto kon krijgen. Wel zijn we de hele dag op zoek geweest naar de pot met goud, die volgens het spreekwoord aan het einde zou moeten liggen. Helaas!!


2 comments:

  1. Met gouddraad werken wil best wel hoor. Ik gebruik daarvoor een topstitch naald en de spanning iets lager. En eventueel een losse spoelhouder plaatsen zodat de draad meer lengte krijgt voordat het genaaid gaat worden.

    ReplyDelete
  2. Gaat mooi worden de Egypte quilt.Blijf het proces volgen.
    Gr Ellen

    ReplyDelete