My Blog List

Saturday, February 16, 2013

HIBISCUS

HIBISCUS is klaar. Opgespannen is hij 76 x 102 cm of zoals er hier gerekend wordt  30" x 40".





Omdat er op de grote foto niet te zien is dat ook de hele rand eromheen gequilt is hier even een detail.
Ik heb voor dit motief gekozen omdat ik het wel bij de hibiscussen vond passen.






Eergisteren heb ik al een detail van het quiltwerk aan de achterkant laten zien, maar hier nog even het hele plaatje, waarop het randmotief duidelijk te zien is.




Voordat het echter zover was, waren er nog wel wat probleempjes.

In de workshop van Susan Brubaker vorig jaar liet ze ons een glijmat zien die je op de machine kon leggen zodat het werk beter zou glijden bij het free motion quilten.  De transporteur is dan uitgeschakeld. Ik ben er erg blij mee en gebruik hem veel. 



Totdat je plotseling bij het rechtstikken tot de ontdekking komt dat je werk blijft steken. 
Ik snap er niks van en ga alle mogelijkheden na. Behalve dan dat ik vergeet dat ik de glijmat niet weggehaald heb. Tsja die is alleen voor free motion quilten...

.... en zit nu vastgestikt aan de onderkant van de quilt.
Stom, stom want dit is al de tweede keer dat dit me overkomt.





Ze zeggen niet voor niks dat het tornmesje "quilters best friend" is.






5 comments:

  1. Sorry, maar ik moest wel lachen. Je hibiscus is mooi.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi plaatje weer. Waar koop je die glijmat?

    ReplyDelete
  3. Heerlijk, slagroom op de koffie!
    wat is de quilt weer mooi geworden.

    ReplyDelete
  4. Prachtig je hibiscus quilt! Wel even een gek gezicht,die meegestaakte glijmat

    ReplyDelete
  5. Hij is best groot. Dat zie je niet op foto's he. Wat balen zeg dat je dat ding hebt vastgenaaid.

    ReplyDelete