My Blog List

Wednesday, September 11, 2013

VAN HET EEN KOMT HET ANDER

Dit is het resultaat van de twee lappen die de hele nacht op de tafel hebben liggen broeien.
Over de eerste ben ik wel tevreden, maar de tweede doet me toch teveel aan Pasen en kuikentjes denken.
Ik had me echter voorgenomen om voordat ik aan iets nieuws zou beginnen eerst weer eens wat op te ruimen en schoon te maken.





En dan stuit je vaak op onverwachte dingen. Al enkele jaren geleden heb ik bij Will Kellermann in Kortenhoef een workshop gevolgd voor zijdeschilderen. Dat was in de tijd dat ik net mijn winkel had verkocht en nog een beetje zoekende was in welke richting ik verder zou gaan. Ik had al vaker aan zijdeschilderen gedaan en dat leek me wel iets.
We moesten ons laten inspireren door Gustav Klimt.
Deze lap kwam nu weer tevoorschijn en ik hield hem even op mijn bovenste groene lap.
Zo komt van het een het ander en i.p.v. een vazen wandkleed wordt het nu een ode aan Klimt.




Ik werd meteen enthousiast, maar heb echt eerst nog verder schoongemaakt en opgeruimd.
Daarna een vierkant uitgesneden, vastgespeld en geregen en..



......het proeflapje, wat ook tevoorschijn was gekomen, even doorgequilt en in een passepartout geplakt.




Toen viel de avond alweer met een mooie zonsondergang.


2 comments:

  1. Wat zal dat een goed gevoel hebben gegeven!
    Niets fijner dan alles opruimen en zoiets tegenkomen ,met meteen weer inspiratie.
    Mooi werkje!

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi werkje. Dat is het leuke van opruimen, je komt allerlei verrassingen tegen.

    ReplyDelete