My Blog List

Tuesday, November 4, 2014

TOCH WEER VISSEN

Ik had net voor een poosje afscheid genomen van mijn vissen toen ik Marie-Lynne ui de VS tegenkwam. Ze was weer voor een paar weken op het eiland en had haar zus Ann meegebracht.
In het verleden heeft ze al diverse keren een workshop bij me gedaan en het is altijd een genot om met haar te werken.
Nu was ze erg enthousiast over een boek dat ze gekocht had van Susan Carlson en of ik hun niet een ochtendje wilde helpen om met haar methode aan het werk te gaan.
Dat kon ik natuurlijk niet weigeren, zeker niet omdat ik zelf ook af en toe met veel plezier op die manier werk.



Ann heeft al wat stofjes uitgezocht en is druk aan het werk


Alle onderdelen worden eerst op ongebleekte katoen vastgespeld



Marie Lynne heeft haar vis van een grote staart voorzien en is lekker kleurig aan het werk.




De repen stof die ik regelmatig koop bij Connecting Threads in de VS komen voor dit soort werk aardig van pas.



M.b.v. kleine dotjes plak is de vis inmiddels vastgezet




De dames willen nog wel even met hun creatie op de foto



Thuis gaan ze hem uitknippen, er een ondergrond voor zoeken en er tule erover doen.
Daarna kan er gequilt worden.
Ik hoop dat ze me een foto willen sturen als ze er mee klaar zijn.




Daarna zelf nog even aan het werk.
Eerst wat kleuren zoeken voor het nieuwe landschap
 .



Die zijn inmiddels vastgezet.
Maar nu loopt de horizon bol. Daar moet nog even naar gekeken worden voor ik verder ga.




Intussen valt er plotseling een fikse bui naar beneden, met een mooie regenboog. Het was een dubbele regenboog, maar dat zie je jammer genoeg niet op de foto.

Nu even naar de Cove-Bay en dan komen straks de teenagers alweer.
Het houdt me wel van de straat!!

1 comment:

  1. Ook weer zo leuk deze vissen op stof! Een idee om ook met andere afbeelding te doen?
    En de landschapjes zijn weer super!

    ReplyDelete