My Blog List

Monday, November 24, 2014

TUSSENDOORTJE "FABRIC-PAPER

Zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef moest ik een vervanging vinden voor de tyvek die maar niet arriveert en waar ik  mee aan het werk wilde voor het thema ROAD van de Fifteen by Fifteenclub.
Ik besloot daarom maar om "fabric-paper" te maken.



Eerst een lap katoen flink ingesmeerd met een foamkwast met een mengsel bestaande uit half plaksel en half water.
Daarna tissue-papier in repen gescheurd, flink gekreukeld en weer enigszins gladgestreken op de lap gelegd en ook daar weer met het plakmengsel overheen.


Flink eroverheen gestreken met mijn handen om de lucht eruit te krijgen.
Na een nachtje drogen was dit het resultaat.



Het hele kleine stukje tyvek wat ik had liggen beschilderd en daarna met de heatgun eroverheen.




Na het krimpen blijft er maar weinig over.
Hopelijk kan ik er wat stukjes van gebruiken.



Intussen kleine stukjes donker- en lichtblauwe organza geknipt en er ook nog wat witte en zilveren stukjes aan toegevoegd.
Met blauwe tule erover ligt het nu onder de naaimachine om vastgezet te worden.
Dit was een klein voorproefje van het uiteindelijke resultaat dat op 1 december pas gepubliceerd mag worden.

6 comments:

  1. Altijd mooi fabric paper! Heb je bewust groen genomen, of schilder je er nog overheen?

    ReplyDelete
  2. Ziet er spannend uit! succes met het werk.

    ReplyDelete
  3. I'm intrigued! That painted and manipulated fabric is wonderful. Looking forward to our "reveal". :-)

    ReplyDelete
  4. Fabric paper maken is leuk om te doen, wel een geklieder.....
    Hoop voor je dat je het kunt gebruiken.

    ReplyDelete
  5. Thank you Els for the technique, I must try it. Cheers

    ReplyDelete