My Blog List

Sunday, December 28, 2014

FRIENDLY PLASTIC

In Birmingham had ik een hele tijd staan kijken bij de stand waar gewerkt werd met Friendly plastic en aangezien ik toch een beetje verslaafd ben aan sieraden in veel verschillende kleuren kon ik er toch niet omheen om deze materialen, zowel als het bijbehorende boek aan te schaffen.
Al die tijd dat ik zo druk achter de naaimachine bezig was lag het boek naar me te lonken.
Eindelijk kon ik er, na de tentoonstelling en voordat de visite arriveerde, even mee aan het werk.



Kleine stukjes plastic in vrolijke kleuren.



Daar reepjes van geknipt..


en verhit met een heatgun.


Ze worden dan zacht en met een soort kam kunnen er, net als bij marmeren, patronen 
in getrokken worden.


Een eerste resultaat.



Het leidde in elk geval tot kleine cadeautjes



In de linker is een soort grote kraal ingedrukt.


 Nog wat meer voorraad.
Volgende keer eens proberen om het bij twee kleuren te houden.
Het geeft wel snel resultaat.



Dit zijn de kussens die ik gemaakt heb van de bij Spoonflower bedrukte stof n.a.v. foto's van mijn vissen.




In The Daily Herald,
het dagelijkse nieuwsblad van St. Maarten was een leuk artikel opgenomen n.a.v. mijn tentoonstelling.
Hieronder alleen even de aankondiging.


Saba Spotlight – Els Mommers



elsmommersA closer look at the woman behind the art
Els Mommers has been a renowned artist for many years. Currently, she is having her fibre artwork displayed at the Five Square Art Gallery in Windwardside called "Splendour of the Caribbean."
Time to get a closer look at the woman behind the art!
...................


7 comments:

  1. Geweldig leuk zo'n artikel in de krant!
    En mooie aparte proefjes met het plastic. Heb je die eerst aan elkaar gelijmd, alvorens te verhitten?

    ReplyDelete
  2. Heel apart en erg mooi geworden.

    ReplyDelete
  3. Wat een grappig spul is dat! Daar kan je weer alle kanten mee uit denk ik.
    Jij bedenkt altijd wel iets leuks.

    ReplyDelete
  4. Mooi materiaal dat friendly plastic, kan je veel kanten mee uit.

    ReplyDelete
  5. Prachtige sieraden,maar persoonlijk ben ik erg verliefd op de kussentjes,schattig!!!!!!

    ReplyDelete