My Blog List

Friday, January 30, 2015

IK BLIJF NOG EVEN IN DE LANDSCHAPPEN

Het blijft een uitdaging om iedere keer met net een ander landschap te komen dat toch, voor de verkoop, in het Saba-concept valt.
Terwijl ik aan het opruimen was kwam het boek van Gilda Baron: "The art of Enbroidered Flowers" 
 tevoorschijn.
Daar raakte ik wel weer geïnspireerd door.


Eerst met rechte lijnen bloemstelen genaaid en daarna met de zigzag eroverheen.
Met bubbeltjesplastic wat meer kleur erin gestempeld en met een textielmarker
bolletjes getekend.



Op de bolletjes de Franse knoopsteek geborduurd en van stof in verlopende kleurtjes wat bloemen geknipt en opgenaaid.


Met dit tenslotte als resultaat.
Afm. in passepartout 30 x 40 cm.



Nog eentje en dan kan ik de landschappen voorlopig, hoop ik, even vaarwel zeggen.
Deze weer met chiffon op de Susan Dahlberg manier.
Als ondergrond een lap van mijn onlangs geverfde stof met daarover heen chiffon.
Dit met de meandersteek vastgezet.



St. Eustatius en St. Kitts verrijzen in de verte en de horizonlijn bestaat uit het zoompje van een chiffonsjaaltje.



Daar gaan drie verschillende kleuren blauwe chiffonstukjes onder, die ook op dezelfde manier worden vastgezet.


Inmiddels zit ook de rest van de ondergrond vast.
Het geeft altijd wel een enigszins impressionistisch beeld.

Nu verder met bomen en huizen.
We genieten echter een paar weken van visite, dus het gaat wat minder snel.

2 comments:

  1. Geweldig om te zien hoe je er iedere keer weer een mooi landschap van maakt op een andere manier of met een andere techniek. leuk om je te volgen!

    ReplyDelete
  2. Laat ze maar voorbij komen, ik krijg nooit genoeg van je landschappen

    ReplyDelete