My Blog List

Thursday, January 15, 2015

ROEST EN TYVEK KRALEN

Hier zijn dan mijn roest resultaten


Voor deze lap had ik zowel roestpoeder als wat oud roest gebruikt..


...met dit als resultaat.


Deze had alleen wat roestpoeder en daar zaten toch wat te veel witte stukken in.



Dus nog maar eens proberen met wat roestige spijkers en stukjes afvalroest.


Al een stuk beter.


De nog wat witte baan gebruikt om tekst in te printen.
Er begint een idee op te komen.

Soms als je met iets bezig bent zijn er ineens allerlei mensen op dezelfde manier bezig.
Ik had dit met de tyvek kralen die ik wilde maken om mijn 15x15 werkstuk te verfraaien.
Wist niet precies hoe het werkte en kwam via Youtube op "tyvek beads by mom". 
Twee dagen later zie ik het op "Andthenwesetitonfire.blogspot.com" and ook daar wordt naar het bewuste filmpje verwezen.
Intussen had ik al wat foto's gemaakt dus laat hier het proces nog even zien, ook voor mezelf als referentiekader.



Twee verschillende soorten tyvek  met acryl en metallic verf geschilderd. 
De ene soort tyvek is wat dikker dan de andere,


Driehoekjes geknipt en schuin ingeknipt.


Om een satépen gerold en vastgezet met een speld.


Dat levert na verhitting met de heatgun deze kraal op.
Perfect voor mijn werkstuk, maar als je ze als sieraad zou willen gebruiken moeten de driehoeken toch wat groter zijn.


Deze had ik niet ingeknipt en is iets minder grillig, maar nog steeds goed bruikbaar voor mijn project.


Dit was goudverf met oranje



en dit was bruin met goudverf.

In het youtube filmpje en het fireblog worden ze nog omwikkeld met kraaltjes, maar dat werd voor mijn 
werkstuk een beetje teveel van het goede.




3 comments:

  1. Mooie roestlappen en tyvek kralen. De tyvek kralen kun je ook nog bewerken met de soldeerbout, gaatjes in maken!

    ReplyDelete
  2. Moooi die tekst zo tussen de roeststrepen !

    ReplyDelete
  3. Mooi je roestlappen, zeker met de teksten ertussen! Ook de kralen passen er perfect bij.
    Leuke manier ! Je kunt ook nog goud folie of ander materiaal ertussen rollen geeft weer een ander leuk effect!

    ReplyDelete