My Blog List

Sunday, February 24, 2019

MEXICO 3: WORKSHOP MARINA LANDI

Marina Landi uit Brazilië was ook één van de lesgevers in Mexico.
Afgelopen oktober had ik haar winnende quilt al in Houston mogen bewonderen.


Dit was de quilt waarmee ze in Houston de 
"World of Beauty" award won.


Hier staat Marina tussen twee van haar quilts die nu in Mexico hingen.

Zoals ik gisteren schreef was ik erg blij dat ik plotseling in staat was om aan haar workshop Face/Gezicht deel te nemen.



Dit was het voorbeeld.




Er was eerst een lesje over kleurwaarden en...



..... we moesten dit testen door met onze telefoon foto's te maken van de verstrekte stoffen.


Ze had enkele ontwerpen van haarzelf in allerlei kleuren en tinten op een grote lap stof laten drukken, die we in de verstrekte kit kregen.


Met behulp van de ook gekregen waaier met grijstinten, moesten we de stoffen op onze foto's, die we in zwart wit veranderden, vergelijken en de kleurwaarde vaststellen.


Het verstrekte patroon was genummerd in deze kleurwaarden.



Het was een enorm gepriegel en aan het einde van de dag had ik nog maar de helft van het gezicht klaar.
Daar gaan zeker nog twee dagen inzitten voordat ik het af mag noemen.
Het was een interessante workshop en altijd leerzaam om te zien hoe een ander het aanpakt.


Een van mijn leerlingen, Paulette, volgde ook deze workshop en na afloop moest er nog even een foto worden genomen met Marina in het midden,



Dit is nog meer van haar werk op deze Expo.



Bij haar rondleiding vertelde ze dat ze bij dit werk nog niet wist hoe ze het beste ogen kon maken.


Later lukte dat prima zoals in dit werk van haar.
Dit gezicht is gemaakt van verbandgaas.



Er werd ook een workshop gehouden door Lea McComas, waarvan hierboven en hieronder wat werk dat op de tentoonstelling was te zien.
Zij is een expert in "Threadpainting"
Bovendien werd haar Border Wall project tentoongesteld, maar daarover een dezer dagen meer.








Ook was de al in Houston getoonde expositie van Equilter:
"Love your Mother" te zien.
Leuk om het werk van Marijke van Welzen, links in het midden, hier weer tegen te komen.



Er was een wedstrijd uitgeschreven met als onderwerp de Mexicaanse gastvrijheid
"Mi casa es tu casa"/ Mijn huis is jouw huis.
Bovenstaand werk van Sonia Ruiz van onze FifteenbyFifteen groep won de eerste prijs.



Genevieve Guadaloupe, ook van onze groep, kreeg de tweede prijs toebedeeld.



Nog een bijdrage van Lourdes Cruz..


en helaas ben ik de naam van deze maker vergeten te fotograferen.



In de bijbehorende winkelstands was het een drukte van belang...



... en na een drukke dag was het heerlijk om 's avonds met z'n allen te genieten van de Mexicaanse keuken.


4 comments:

  1. Die portretten zijn waanzinnig mooi ( .... maar de techniek doet me een beetje aan die schilderijen met nummertjes denken hahaha !)

    ReplyDelete
  2. Heel bijzonder de portretten! Goed zeg dat je een workshop volgde, met die techniek. Ik ben benieuwd !

    ReplyDelete
  3. Fascinerend om te zien hoe een portret ontstaat, het lijkt me moeilijk om al die kleurtonen te vinden, en die Mexicaanse keukentafel, heerlijk om daar aan te zitten lijkt mij na zo'n intensive dag.

    ReplyDelete
  4. Ja echt bijzonder die portretten, ik mocht ooit een expo van Leslie Gabriëlse bekijken....was zo gefascineerd dat ik ook zijn boek heb gekocht. (http://www.gabrielse.com/). Alleen om telkens in te neuzen, want ik begeef me niet op het portrettenpad.....die van jou wordt mooi hoor !

    ReplyDelete