My Blog List

Wednesday, May 29, 2019

FIJNE WEKEN MET EEN DROEVIG RANDJE

Onze logees zijn na twee hele fijne weken weer vertrokken.
Zij brachten een deel van de as van een van mijn beste vriendinnen mee om hier uit te strooien.
Oorspronkelijk zou zij samen met dochter en kleindochter komen. 
Door haar onverwachte dood, verleden jaar, ging dat niet door.


Wat nu nog rest zijn twee bloemen van keramiek, bij mijn studio, die de plaats markeren waar o.a. een heel klein deel is uitgestrooid.



Het meerendeel is echter uitgestrooid op de vlakte bij de Sulphur-mijn waar we fijne gezamenlijke herinneringen hadden.


Verder is er veel gewandeld,  gezwommen...


geklommen...


gefotografeerd en genoten van ons mooie eiland.



Zelfs even tijd om in mijn atelier te werken.



Al een poosje geleden had iemand voor mij "bloedend" zijdevloei meegebracht....


en na een filmpje op youtube wilde ik dat wel eens uitproberen.
Eerst een kijken of het wel "bloedt".



Daarna  een lap met Pebeo verf beschilderd ....


.. en er diverse stukjes gescheurd zijdevloei opgelegd.
Dat moest dan in de zon drogen.
Het ging zo snel dat ik het diverse malen met de plantenspuit heb moeten bespuiten.



Dit was het resultaat en ik was er nou niet bepaald van onder de indruk.
Ik had de stukken zijdevloei langer moeten maken, maar of het dan zou zijn wat ik ervan 
verwachtte ...?????


Kleine stukken ervan zijn echter wel te gebruiken voor luchten..


.... evenals misschien deze.


Ik had de lap dubbel gelegd en dit was de onderlaag.
Ook daar zitten wel wat mogelijkheden in, maar of het voor herhaling vatbaar is weet ik nog niet.



De galerie belde dat mijn twee medium landschappen waren verkocht en of ik nog niet wat voorraad kon leveren.
Tussendoor een achtergrond gemaakt..


... die ik maandag  heb afgemaakt en nu in passe-partout en lijst kan worden afgeleverd.
Afmeting 30x 40 cm.

Intussen al aan nummer twee begonnen.
Het wordt nu even hard doorwerken want over twee weken vertrekken we voor twee maanden naar Europa.



No comments:

Post a Comment