My Blog List

Monday, October 7, 2019

VOORBEREIDINGEN TOAST & TEXTILES

Nadat mijn Selfie was ingestuurd voor het thema Photoshoot werd het toch echt tijd om snel aan
nieuwe voorbeelden voor de volgende Toast&Textiles van a.s. zondag te beginnen.


Mijn werktafel ziet er binnen de kortste tijd uit alsof er een orkaan overheen is gegaan.
Ik start met zoeken voor achtergronden in mijn behoorlijke sortering van met ijsblokjes geverfde lappen.



Uit stof met een houtstructuur worden stammen geknipt.....


en op verschillende ondergronden uitgeprobeerd.

                                               




Hier kan ik wel mee verder.


Ik wil wat verschillende mogelijkheden laten zien 
en knip nog wat  boomstammen uit paars geverfde stof.


Ze komen beter uit op deze achtergrond.



Eens kijken hoe het eruit ziet met berkenstammetjes.
Met marker en aquarel potlood aan de gang.



Weer een heel andere mogelijkheid.


De paarse stammen krijgen schaduw met goudverf.



Tyvek en andere doorzichtige stoffen worden voorzien van vliesofix....



... en daaruit blaadjes geknipt.



Nu is het zoeken naar nog wat meer invulling.
Mischien een kolibrie en wat gestileerde bladeren?



Of een rennende dame, maar de zwarte kleur valt niet op.


De kolibrie was intussen uit goudgeverfde tyvek geknipt...


... en ik kijk eens of dat misschien de oplossing voor de dame is.


Dat betekent wel dat er een nieuwe voorraad goudgeverfde tyvek moet komen.



Wat blaadjes rond de boomstam en een zwarte contourlijn om de figuur en dan 
kan ik verder met de volgende.


Hier wat blaadjes bovenin de boom 
en een ander silhouet dat een beetje wordt bewerkt 
met gouden "gilding paste".



Voor deze heb ik wat tyvek geverfd met roze metallic verf voor de blaadjes en
een moeder met kind door het bos laten wandelen.

Nu wordt het weer spannend hoeveel cursisten er inschrijven en wat de resultaten zijn.
Volgende week maandag hoop ik dat te kunnen melden.


2 comments:

  1. Weer heel wat voorbereidingen. Prachtig resultaat! Als ik zondag meedoe kies ik voor de laatste versie!
    Succes..

    ReplyDelete
  2. Eigenlijk levert je zoektocht een bijzondere samenstelling van bomen op, een tentoonstelling van deze serie proeven zou mooi zijn.

    ReplyDelete