My Blog List

Sunday, October 13, 2019

ZIJDEN SJAALS en zoekende.

Nu mijn werktafel weer was opgeruimd na alle voorbeelden en voorbereidingen voor de workshop van vanmiddag,  werd het zo langzamerhand weer tijd om de voorraad zijden sjaals bij de Kakoona winkel in Windwardside aan te vullen.


Alle benodigdheden zijn klaargezet en het werk kan beginnen....



....al snel hangen de eerste sjaals aan de lijn en


springen onze boomkikkertjes er weer vrolijk op rond.



Zes stuks van de wat kleinere afmeting....


... en eenzelfde aantal in de grotere maat.


Nu kan ik mijn aandacht gaan wijden aan de Art on the I-pad cursus.
Spelen met mijn in I-ornament geschreven voornaam levert verrassende resultaten op.
Maar voor mijn nieuwe serie quilts voor de tentoonstelling in april in Beaujolais, 
zie ik hiermee nog geen mogelijkheden.
Toch moet ik daar binnenkort mee aan de slag en ik wil graag een serie maken met hetzelfde thema.



Op de schilderochtend aan de Cove-Bay maak ik een aquarel van een foto van een tulp.



Misschien moet ik eens aan de slag met de tulp.



Wanneer ik met de blauwe tulp ga spelen in Megafoto, krijg ik dit mooie plaatje, maar tsja wat kan ik er verder mee?


Terug naar de tulp...



... in diverse apps.



De mogelijkheden zijn eindeloos en mijn fotoprogramma raakt aardig vol.


Maar eens samenvatten in een collage op Pixrl.


Ik teken een kleine tulp in I-ornament. ....,


...verander  de achtergrond in wit en ga er ook in Megafoto mee aan de gang.
Leuk om er een stofje van te laten drukken, maar dat levert nog geen nieuw werk op.



Vorig jaar heb ik een serie klein werk met koffiepads gemaakt.
Eigenlijk zou ik daar het liefst op doorgaan,
daarom deze foto van een van mijn quilts maar eens ingebracht in een programma.



Ik blijf me verbazen over wat er allemaal mogelijk is.


Afgelopen zomer had ik in Nederland nog wat lappen gemaakt met koffiepads, die nog steeds ongebruikt in mijn voorraad liggen.
Spelen met bovenstaande foto daarvan levert weer hele andere plaatjes op.







Ik ben er nog steeds niet uit.
Nu me eerst maar eens voorbereiden op de workshop van vanmiddag.



1 comment:

  1. Met zoveel mogelijkheden, is het best lastig om tot een ontwerp te komen. Maar de laatste afbeeldingen zien er wonderlijk uit! Je sjaals zijn weer prachtig. Zo mooi van kleur!

    ReplyDelete