My Blog List

Friday, June 5, 2020

REGENBOOG TULP START

Na de Corona tulp wilde ik toch nog een tulp maken die weer wat 
toekomstperspectief laat zien.
Het moest een regenboog tulp worden met een zon erachter.
Na regen komt immers zonneschijn.


Voor elk van de 8 tulpen, die ik inmiddels heb gemaakt,  heb ik een andere techniek gebruikt.
Dit maal koos ik voor patchwork. 
Elk tulpenblaadje in verschillende kleurwaarden van een regenboog kleur.


Voor de achtergrond had ik nog een lap liggen die ik samen met de achtergrond voor de mozaïek tulp
had geverfd. Ik gebruik ook hetzelfde patroon voor de tulp om een beetje een geheel te krijgen.
Het begin is is weer.



De zon maak ik van Angelina fibers, die ik voorzichtig tussen bakpapier met het strijkijzer
 aan elkaar heb gesmolten.
Nu komt er een laagje vliesofix onder.


Weet niet of ik de grootte van de zon nog ga aanpassen.
Eerst de tulp maar eens verder samenstellen.



Het vordert gestaag.....



... en begint al wat vorm te krijgen.



Nu is rood aan de beurt.


Wordt vervolgd.....


3 comments:

  1. Spannend Els!
    Laat de zon maar schijnen!

    ReplyDelete
  2. Super, die kleuren! Wordt een prachtige regenboog tulp!

    ReplyDelete
  3. dat gaat een vlammende tulp worden, de zon helpt een handje mee...

    ReplyDelete