My Blog List

Friday, September 4, 2020

WORKSHOP: ELEMENTS IN FABRIC

Al een poosje wilde ik graag een online workshop volgen van Linda Schmidt bij de Academy of Quilting.
Het thema is: De elementen: water, vuur, wind en aarde in stof uitgebeeld.
Het gaat dan voornamelijk om werken met nieuwe materialen en technieken.
Het was nogal een omvangrijke materialenlijst en het duurde een poosje voordat ik alles in huis had.
Het duurt hier tenminste 3 weken voordat iets, wat in Amerika wordt besteld, op het eiland aankomt.
Post uit Nederland werkt al helemaal niet.
Maar afgelopen week kon ik me dan eindelijk inschrijven en gisteren kwam de laatste bestelling binnen.

Voor het thema WATER  wilde ik iets doen met onze Cove Bay.



 Wat foto's gemaakt, waarvan deze me het meeste aansprak.



We beginnen met water verven. Allerlei kleuren blauw staan inmiddels klaar.



Een lap, enigszins nat gemaakte, stof dubbel op tafel en met de schuimkwast ingesmeerd met perlĂ© 
(iridescent) verf.



Dan mag de blauwe verf erover heen.....



...... en tenslotte nog wat zout erop gestrooid.



De natte stof in golven geplooid en bovenop de golven nog wat extra iridescent verf.




Intussen heb ik in mijn schetsboek een schets getekend.



De volgende dag is de stof droog. Dit is de bovenste lap.
Helaas zie je op de foto de glimmer niet.



Deze lag eronder, zonder glimmertjes.



Mijn schets wat uitvergroot geprint.



Nu kan ik eindelijk de stoffen gebruiken die ik enkele jaren geleden in de workshop 
bij Denise Labadie heb gemaakt. Ik heb volop keuze en dat komt goed van pas.



Het begin is er.


De stukjes stof even in een kaarsvlam gehouden, wat een mooi zwart randje oplevert,
Wel snel uitblazen en water bij de hand.



Tenslotte even tussen een stukje keukenrol strijken, zodat de randjes niet meer zwart afgeven.



De eerste rotspartij is vastgespeld en bijna klaar.



Ik ben er best tevreden over, maar er moet nog een heleboel meer gebeuren.
Dus weer snel aan de slag.
Ik heb er reuze lol in.



Eerder heb ik al een verzameling vogeltjes laten zien die ik in mijn schetsboek heb gemaakt
Het idee van elke dag een vogeltje heb ik inmiddels losgelaten,
maar zo nu en dan verschijnt er weer eentje.
 
 

3 comments:

  1. Super om zo het proces te kunnen volgen!En wat wordt het mooi!! Mag je best tevreden over zijn. het vogeltje is ook geweldig leuk, en ja , elke dag is wel erg veel, Zo gaat het ook!

    ReplyDelete
  2. Mooie foto die je laat zien, maar wel heel moeilijk om na te maken in stof.
    Vooral die golven die tegen de rotsen beuken, dat lijkt me moeilijk om uit te werken. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
    De vogel is prachtig.

    ReplyDelete
  3. telkens laat je de reis zien die je maakt om tot resultaat te komen, mooie foto als uitgangspunt.

    ReplyDelete