My Blog List

Tuesday, January 26, 2021

WORKSHOP VISSEN

Afgelopen zondag mocht ik weer een workshop  geven in de Studio van het Juliana's hotel in het kader van het Toast & Textiles programma.
Zoals ik al in vorige blogjes heb laten zien, had ik voorbeelden van vissen gemaakt. Omdat niet iedereen van vissen houdt, dacht ik ook vogeltjes, van een eerdere workshop, aan te bieden.
Tot mijn grote verbazing koos echter iedereen voor een vis.
Gelukkig had ik voldoende patroontjes gekopieerd.


Winnie begint voortvarend met het opbrengen van de zijdevloei.....



en al snel liggen alle canvasjes te drogen....



... en kan het vissenpatroon worden uitgeknipt.
Zoals gewoonlijk is Tabetha meteen enthousiast aan het werk,
met haar dochter Kloe op de achtergrond.



Ook Angelita heeft er lol in...



... net als Hannah, een dochter van een van mijn oud-leerlingen.



 Aan de andere tafel gaat het eveneens lekker.



Helen lijkt tevreden met het eerste resultaat en.....



...... heeft  zoon Elmer meegebracht, die op vakantie is.
Sietske peinst over de volgende stof- en kleurkeuze.



Ook Rhiannon gaat voortvarend te werk.



Het is vooral bijzonder om oud leerling Stacey, die inmiddels de "art" teacher is op de school 
hier op het eiland waar ik, jaren geleden, 10 jaar heb lesgegeven, nu als deelnemer 
te mogen verwelkomen.



Kloe gaat, als altijd, volledig geconcentreerd,  helemaal haar eigen gang.....



.....met al een bijzonder resultaat.



Hannah schiet lekker op.



Tabetha op zoek naar een volgend stukje.



Het gaat goed dames!!!!



De vis is voorzien van vliesofix en kan nu op het inmiddels droge canvas worden vastgestreken.



Dan nog wat waterplanten erop....



en met het lijmpistool wat koraal van tyvek.



Tenslotte even signeren....



... en dan trots poseren.







Hieronder nog enkele resultaten eruitgelicht.









Het was weer heerlijk om met zo'n enthousiaste club te mogen werken.
Nu weer zoeken naar een opdracht voor over 4 weken.


1 comment:

  1. Geweldig ,zo’n drukbezochte workshop, met fraaie resultaten! Prachtig al die vissen, en jou voorbereidingen !

    ReplyDelete