My Blog List

Monday, February 8, 2021

PARROTFISH en Voorbereidingen workshop: TAS MET BLADEREN.

Inmiddels is mijn  Onderwater quilt, waar ik in een vorig blogje al even over heb geschreven, klaar.


Eerst liggend gefotografeerd zodat het quiltwerk beter te zien is.



Met allerlei aanpassingen kan hij dan op maat gesneden worden en nadat er een rand omheen is gemaakt
span ik hem op een stretcher van 71 x71 cm:  28"x28"



..... en is hij klaar om aan de muur te hangen.

Voordat ik hem aflever bij de galerie wil ik echter eerst nog een tweede maken.

Intussen is het ook alweer tijd om een nieuwe workshop voor te bereiden.

Eindelijk is men hier zover dat, binnenkort,  plastic tasjes verboden worden en aangezien ik nog een aantal linnen tasjes had liggen, leek het me wel een idee om daar wat mee te doen.


Als inspiratie wilde ik dit quiltje, wat ik enkele jaren geleden voor de FifteenbyFifteen groep had gemaakt, gebruiken.



Het kartonnen sjabloon daarvan had ik gelukkig bewaard.


Ook vond ik nog een rol zelfklevend plastic kastpapier ergens achter op een plank en
ik wilde eens proberen of het zou lukken om daar sjablonen van te snijden.


Jawel, dat lukt e het kleeft prima op de stof ....




.... waardoor een mooie scherpe afdruk ontstaat.



Nu wat verschillende verven uitproberen.
De witte ondergrond is geen succes.....



.... maar de groene stof is het ook niet.



Dan maar eens een ondergrond verven....



.... en kijken hoe het er dan uitziet.



Het zal wel duidelijk zijn dat ik voor de lichtgroene ondergrond kies.



Hier ben ik wel tevreden over, maar er zal een grotere verscheidenheid aan gekleurde bladeren moeten komen,
Ik ben vooralsnog nog wel een poosje bezig met experimenteren, dus wordt vervolgd.

1 comment:

  1. Prachtig de parrotfish .Je hebt zo wel eer van je werk! En een goed idee om linnen tasjes te bewerken, hier is het al lang zo, dat je alleen nog papieren tasjes krijgt in de winkels. Op de markt nemen ze het niet zo nauw ... Zelf heb ik al jaren lang een opvouwbaar tasje van het museum . Succes met de bladeren!

    ReplyDelete