My Blog List

Sunday, July 4, 2021

ALLERLEI

 De afgelopen tijd met van allerlei verschillende dingen bezig geweest.
Er waren weer zijden sjaals besteld, dus daar eerst aan begonnen.


Voor een boetiekje op het eiland, sjaals met onze boomkikkers en vissen.
Het uiteindelijke resultaat van 10 stuks was al afgeleverd voordat ik er aan dacht dat ik ze was vergeten te fotograferen voor mijn archief.


Gelukkig dacht ik er bij deze serie wel aan.
Deze zijn voor EC2, de stichting die onlangs het Nederlandse Appeltje van Oranje heeft gewonnen.
Zij doen erg goed werk voor de jeugd.
In het verleden heb ik al eerder sjaals voor ze gemaakt met tekeningen erop die ik heb gekopieerd van kinderen die in hun programma zitten. Ook hier zijn deze tekeningen weer aangebracht.


Vanuit Nederland was er al een poosje geleden een vraag gekomen voor Mola-tasjes.
Dus nu snel achter de naaimachine.
Ik wilde ze in eerste instantie allemaal tussen de palmbladeren fotograferen, maar dat bleek toch nogal een klus te zijn.



Dan maar gewoon op tafel....


... en nog eens zes.



Er was bovendien vraag naar tyvek sieraden.
Die bevestig ik meestal op geschept papier, maar mijn voorraad was behoorlijk geslonken.
Weer een heel ander karweitje.
Het geweekte papier is bewerkt met de staafmixer en kan geschept worden.



Het eerste blad is er.....



......en al snel hangt er aardig wat te drogen.



Ik ben blij met mijn nieuwe stapel.



Dan kan ik aan de sieraden beginnen.
Tyvek schilderen.,,,,,



.... en nog wat andere kleuren.



Een eerste resultaat.



Gelukkig is het nieuwe koord intussen aangekomen.



Het eerste paar oorbellen is klaar.

Nu gaan inpakken want we moeten voor een medische controle een aantal dagen naar St. Maarten en
 daarna gaan we Gied zijn 80e verjaardag uitgebreid vieren. 
Het werk blijft dus even liggen.

2 comments:

  1. Wat een productiviteit! Prachtig allemaal... Ik wens jullie sterkte met de medische controles en een mooie verjaardag voor Gied, alvast Proficiat!

    ReplyDelete
  2. De Mola-tasjes zijn weer prachtig geworden. Je beschrijft het zo leuk:"snel achter de naaimachine" alsof het in een mum van tijd gemaakt is en dat lijkt me niet.

    ReplyDelete